Programa “Mundo Rojo” como estrategia educativa para mejorar el autoestima en estudiantes de tercer grado de Educación Primaria-Trujillo, 2021
Descripción del Articulo
The objective of this research was to determine the effect of the "Red World" Program as an educational strategy to improve self-esteem in third grade students of primary education of the Educational Institution No. 81017 "Santa Edelmira"-Trujillo, 2021. The research design it wa...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/16422 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/16422 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación Educación primaria Autoestima Taller educativo |
Sumario: | The objective of this research was to determine the effect of the "Red World" Program as an educational strategy to improve self-esteem in third grade students of primary education of the Educational Institution No. 81017 "Santa Edelmira"-Trujillo, 2021. The research design it was pre-experimental with pre and post-test; the sample population consisted of 34 students, to whom the Program was applied, which consisted of 14 clown workshops. The instrument used to measure self-esteem was the Coopersmith Self-Esteem Inventory (SEI), school version. The results obtained indicate that all students stood out in 14.71% at the high average level and 85.29% of students at the high self-esteem level, this determined that the Wilcoxon statistical test indicates a value of p = 0.000 < 0.05. Therefore, it is concluded that the workshops of the Program have considerably improved self-esteem in students. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).