Planeamiento estratégico de marketing y el posicionamiento en el mercado de la Empresa de Transporte Nuevo California S.A. de la provincia de Trujillo.
Descripción del Articulo
This work consists in the development of a strategic marketing planning for New California Transportation Company SA, whose purpose is to increase the market position of the company. From the point of view of the customers it could get a better perspective, through a survey which was applied to them...
Autor: | |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/2569 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/2569 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Planeamiento estrategico de marketing Posicionamiento Empresa de transporte de pasajeros |
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This work consists in the development of a strategic marketing planning for New California Transportation Company SA, whose purpose is to increase the market position of the company. From the point of view of the customers it could get a better perspective, through a survey which was applied to them, likewise they were regular interviews to the company’s manager, which allowed having an internal better information and a general analysis of the situation in the market. Various strategies were proposed which when they are evaluated by EFE, EFI, FODA matrixes, the most relevant results were: improved staff training to achieve a better customer relationship, market penetration and influence in the competitive advantages. It is recommended to implement strategies that will serve as the basis for maintaining and increasing their current levels of income, innovation as well as in its infrastructure and security to the customers likewise to apply a differential advantage about their competitors getting satisfied customers. |
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Hurtado Aguilar, RogerRodriguez Ibañez, Isaac Guillermo9/29/2016 16:299/29/2016 16:292013https://hdl.handle.net/20.500.14414/2569This work consists in the development of a strategic marketing planning for New California Transportation Company SA, whose purpose is to increase the market position of the company. From the point of view of the customers it could get a better perspective, through a survey which was applied to them, likewise they were regular interviews to the company’s manager, which allowed having an internal better information and a general analysis of the situation in the market. Various strategies were proposed which when they are evaluated by EFE, EFI, FODA matrixes, the most relevant results were: improved staff training to achieve a better customer relationship, market penetration and influence in the competitive advantages. It is recommended to implement strategies that will serve as the basis for maintaining and increasing their current levels of income, innovation as well as in its infrastructure and security to the customers likewise to apply a differential advantage about their competitors getting satisfied customers.El presente trabajo consiste en la elaboración de un planeamiento estratégico de marketing para para incrementar el posicionamiento en el mercado de la empresa de Transporte Nuevo California S.A. Con análisis interno y externo de la organización se podrá elaborar un planeamiento estratégico de marketing que incrementará el posicionamiento de la empresa. Mediante una encuesta que fue aplicada a usuarios, así como entrevistas periódicas al gerente de la empresa sobre la misión y visión de la misma, permitieron tener una mejor información del ámbito interno de ella y un mejor análisis general de su situación en el mercado. Se plantearon diversas estrategias las cuales al ser evaluadas por las matrices EFE, EFI, FODA, las conclusiones más relevantes fueron: Mayor capacitación del personal para el logro de un mejor trato del cliente, penetración de mercado e incidir en las ventajas competitivas. Se recomienda implementar estrategias que les sirva como base para mantener e incrementar sus niveles actuales de ingresos, innovación tanto en su infraestructura como en la seguridad a los usuarios así mismo aplicar una ventaja diferencial con respecto a sus competidores logrando tener clientes satisfechos.spaUniversidad Nacional de TrujilloA;1972SUNEDUinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Universidad Nacional de TrujilloRepositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUPlaneamiento estrategico de marketingPosicionamientoEmpresa de transporte de pasajerosPlaneamiento estratégico de marketing y el posicionamiento en el mercado de la Empresa de Transporte Nuevo California S.A. de la provincia de Trujillo.info:eu-repo/semantics/bachelorThesisTítulo ProfesionalLicenciado en AdministraciónAdministraciónUniversidad Nacional de Trujillo.Facultad de Ciencias EconomicasORIGINALrodriguez_isaac.pdfrodriguez_isaac.pdfTesis de Administraciónapplication/pdf4023387https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/00cf8406-2e56-4afb-adcf-ba3522c2caa3/download1aeb6213dbd98f8183af56ef476cbf05MD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/8a89d791-e6bd-4cd0-8e52-eb1bdb0409a6/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD5220.500.14414/2569oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/25692024-05-11 20:20:03.641https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://dspace.unitru.edu.peRepositorio Institucional - UNITRUrepositorios@unitru.edu.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 |
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