Método doman para mejorar el nivel de comprensión lectora de los niños de 5 años de edad de la i.e.p. "trascender" del distrito de florencia de mora, en el año 2013
Descripción del Articulo
This research aims to determine the influence of the "Doman method to improve the level of Reading Comprehension Children age 5 EI "Transcending" district of Florence de Mora, in the year 2013 ". Experimental group and control group: for this research a sample of 32 children divi...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/2980 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/2980 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Grupo control, Comprensión lectora, Grupo experimental, Post test, Pre test, Nivel inferencial, Nivel literal, Nivel crítico, Método doman |
Sumario: | This research aims to determine the influence of the "Doman method to improve the level of Reading Comprehension Children age 5 EI "Transcending" district of Florence de Mora, in the year 2013 ". Experimental group and control group: for this research a sample of 32 children divided into two groups took. They were applied a pretest and a post test, which consisted of a test to detect the level of reading comprehension. The results obtained in the pre test of the experimental group showed that most children obtained the highest average in the literal and inferential level with 4.38 and 4.25 respectively and a lower level in the critical 2-point average, having Doman method applied the children showed a significant increase being able to obtain the highest average in the critical 9.13 level, and averages less inferential and literal level with 4.44% and 4.81% respectively. The results confirmed that the Doman method helped to significantly improve the level of Reading Comprehension of children 5 years old EI "Transcending" district of Florence de Mora, in the year 2013 |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).