Taller de Biodanza INFANTIL para desarrollar la capacidad de autorregulación emocional en los estudiantes de Educación Primaria, Trujillo 2019
Descripción del Articulo
The research entitled, "INFANTIL" Biodanza Workshop to develop the capacity of emotional self-regulation in primary school students, Trujillo 2019, had the purpose of determining the impact of the same on the capacity of emotional self-regulation in the students and institution indicated a...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/17244 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/17244 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación Educación primaria Arte Danza Taller educativo |
Sumario: | The research entitled, "INFANTIL" Biodanza Workshop to develop the capacity of emotional self-regulation in primary school students, Trujillo 2019, had the purpose of determining the impact of the same on the capacity of emotional self-regulation in the students and institution indicated above. A quasi-experimental design was used, with two groups: experimental control group with a sample of 40 students for the experimental group and 31 for the control. The results obtained after working in 15 learning sessions indicate that the aforementioned workshop has had an impact of 21.5% of effectiveness when comparing the post-test with the pre-test of the experimental group, in the process of contrasting the general hypothesis a p = 0.000 < 0.05 is observed, which shows that there is statistical significance and therefore the alternative hypothesis is accepted. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).