Efectividad de un programa educativo en el conocimiento sobre autocuidado en adultos con diabetes mellitus
Descripción del Articulo
The present research is quantitative, pre-experimental, cross-sectional, was carried out during the year 2016, in order to determine the effectiveness of the educational program "Promoting my care" in self-care knowledge in adults with diabetes mellitus, Support Hospital Chepén. The subjec...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/13604 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/13604 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Autocuidado nivel de conocimiento programa educativo diabetes mellitus |
Sumario: | The present research is quantitative, pre-experimental, cross-sectional, was carried out during the year 2016, in order to determine the effectiveness of the educational program "Promoting my care" in self-care knowledge in adults with diabetes mellitus, Support Hospital Chepén. The subjects of investigation were 80 patients, who were given a pre and post test. The results obtained are as follows: Before applying the educational program, 1.2% had poor knowledge level, 50.0% regular knowledge level and 48.8% good knowledge level. After applying the educational program, 100% of adults presented good knowledge. 90.0% of adults have improved their level of knowledge about self-care, so the educational program is effective. T student of -12,557 with probability 0.000 being highly significant |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).