Programa didáctico basado en solución de problemas para mejorar el aprendizaje en el área de matemática I de los estudiantes del primer ciclo de la escuela de ingeniería civil de la Universidad César Vallejo
Descripción del Articulo
The present research work has the purpose of demonstrating that the Didactic Program Based on Problem Solving influences significantly in the students learning in the mathematics course of the civil engineering school of the University Cesar Vallejo (2015-2016), to in this, deductive, inductive and...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/7967 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/7967 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Diseño metodológico, Programa didáctico basado en problemas, Aprendizaje en matemática |
Sumario: | The present research work has the purpose of demonstrating that the Didactic Program Based on Problem Solving influences significantly in the students learning in the mathematics course of the civil engineering school of the University Cesar Vallejo (2015-2016), to in this, deductive, inductive and technical methods have been used, such as: documentary analysis, entrance and exit test. The research had an experimental group of 45 students of whom applied the Didactic Program Based on Problem Solving. It used the pre experimental methodological design. It was demonstrated with the results obtained that the Didactic Program Based on Solution of Problems influences significantly in the learning of the subject of mathematics. Finally, it is concluded that quantitatively the application of the Didactic Program allowed to improve the qualifications of the students in comparison with the traditional method. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).