Programa "Leo más para leer mejor", basado en el enfoque interactivo y la formación de lectores autónomos en niños del quinto y sexto grado del nivel primaria, 2016
Descripción del Articulo
ABSTRACT The purpose of this research work was to determine the formation of autonomous readers in fifth and sixth grade children at the primary level through the "I read more to read better" program, based on the interactive approach to reading. The population was integrated by 120 studen...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/12947 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/12947 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Enfoque interactivo Programa "Leo más para leer mejor" Comprensión lectora Formación de lectores autónomos |
Sumario: | ABSTRACT The purpose of this research work was to determine the formation of autonomous readers in fifth and sixth grade children at the primary level through the "I read more to read better" program, based on the interactive approach to reading. The population was integrated by 120 students of fifth and sixth grade of primary level of the private educational institution "Santa Rita de Jesus" of the district El Porvenir in 2016. The pre-experimental design was used, with a single group. The test was applied to determine the level of training of autonomous readers. The program "I read more to read better" is based on the interactive approach of Isabel Solé's reading. Finally, it was found that the program "I read more to read better" significantly improved the level of training of autonomous readers in children of fifth and sixth grade of the primary level. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).