Psicomotricidad y desarrollo cognitivo en niños de la institución educativa inicial N° 657 Simón Bolívar Punchana 2024
Descripción del Articulo
The current study aimed to examine the Early Childhood Education Institution No. 657 Simón Bolívar, Punchana, 2024, using a non-experimental design, correlational transactional type, and a student population of 91. The main data collection technique used in the study was observation, utilizing obser...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11613 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11613 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Psicomotricidad Cognición Desarrollo del niño Niño en edad preescolar Escuela de párvulos https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The current study aimed to examine the Early Childhood Education Institution No. 657 Simón Bolívar, Punchana, 2024, using a non-experimental design, correlational transactional type, and a student population of 91. The main data collection technique used in the study was observation, utilizing observation sheets to assess psychomotor skills and cognitive development. The results indicate that there is a significant correlation between expressive language through body expression and cognitive development (Kendall's Tau B = 0.690, with P < 0.001), as well as a positive correlation between gross and fine motor skills and cognitive development, with the respective motor factors showing corresponding coefficients. Finally, it can be concluded that there is a significant correlation between psychomotor and cognitive development (Kendall's Tau B coefficient = 0.863; P < 0.001). |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).