La calidad de servicio y su relación con las ventas en los hoteles tres estrellas de Iquitos – 2023
Descripción del Articulo
The objective of this research was to determine the relationship of service quality with sales in three-star hotels in the city of Iquitos, 2023, the methodology was correlational, descriptive, non-experimental design, the sample consisted of 23 managers of three-star hotels. The results obtained ar...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11101 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11101 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Ventas Calidad Servicios de atención al cliente Hoteles https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
| Sumario: | The objective of this research was to determine the relationship of service quality with sales in three-star hotels in the city of Iquitos, 2023, the methodology was correlational, descriptive, non-experimental design, the sample consisted of 23 managers of three-star hotels. The results obtained are: the dimensions of service quality: tangible elements, empathy, reliability, responsiveness and security in three-star hotels are related to sales management with (p= 0.012, p=0.026, p=0.026, P=0.005, and p=0.043 respectively). Only responsiveness is related to sales type (p=0.034). Sales technique has no significance in this study. The research concludes that the quality of service in three-star hotels in Iquitos is related to the sales variable at 5% significance (p=0.025). |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).