Gestión logística y calidad de servicio del personal de un centro de salud en Iquitos 2025
Descripción del Articulo
This research aimed to determine the relationship between logistics management and the quality of service provided by staff at a health center in Iquitos 2025. The study had a basic, non-experimental, cross-sectional design. The sample consisted of 80 employees. The results indicated that 47.5% of s...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría |
| Fecha de Publicación: | 2025 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/12209 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/12209 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Gestión de compras Gestión de abastecimiento Almacenamiento Distribución Elementos tangibles Confiablidad Capacidad de respuesta Seguridad Empatía https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.06.02 |
| id |
UNAP_a4f9f3d997e83ef6a75d89775779c37f |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/12209 |
| network_acronym_str |
UNAP |
| network_name_str |
UNAPIquitos-Institucional |
| repository_id_str |
4362 |
| dc.title.es_PE.fl_str_mv |
Gestión logística y calidad de servicio del personal de un centro de salud en Iquitos 2025 |
| title |
Gestión logística y calidad de servicio del personal de un centro de salud en Iquitos 2025 |
| spellingShingle |
Gestión logística y calidad de servicio del personal de un centro de salud en Iquitos 2025 Santillan Pereyra, Weylerk Gestión de compras Gestión de abastecimiento Almacenamiento Distribución Elementos tangibles Confiablidad Capacidad de respuesta Seguridad Empatía https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.06.02 |
| title_short |
Gestión logística y calidad de servicio del personal de un centro de salud en Iquitos 2025 |
| title_full |
Gestión logística y calidad de servicio del personal de un centro de salud en Iquitos 2025 |
| title_fullStr |
Gestión logística y calidad de servicio del personal de un centro de salud en Iquitos 2025 |
| title_full_unstemmed |
Gestión logística y calidad de servicio del personal de un centro de salud en Iquitos 2025 |
| title_sort |
Gestión logística y calidad de servicio del personal de un centro de salud en Iquitos 2025 |
| author |
Santillan Pereyra, Weylerk |
| author_facet |
Santillan Pereyra, Weylerk |
| author_role |
author |
| dc.contributor.advisor.fl_str_mv |
Zumaeta Vásquez, Carlos Hernán |
| dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santillan Pereyra, Weylerk |
| dc.subject.es_PE.fl_str_mv |
Gestión de compras Gestión de abastecimiento Almacenamiento Distribución Elementos tangibles Confiablidad Capacidad de respuesta Seguridad Empatía |
| topic |
Gestión de compras Gestión de abastecimiento Almacenamiento Distribución Elementos tangibles Confiablidad Capacidad de respuesta Seguridad Empatía https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.06.02 |
| dc.subject.ocde.es_PE.fl_str_mv |
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.06.02 |
| description |
This research aimed to determine the relationship between logistics management and the quality of service provided by staff at a health center in Iquitos 2025. The study had a basic, non-experimental, cross-sectional design. The sample consisted of 80 employees. The results indicated that 47.5% of staff members considered logistics management to be good, and 47.5% considered the quality of service to be good. According to the dimensions, in the Purchasing Management dimension, 40.0% expressed that it is good, in the Supply Management dimension, 61.3% affirmed that it is good, in the Storage dimension, 45.0% affirmed that it is good, in the Distribution dimension, 53.8% affirmed that it is good, on the other hand, in the Service Quality Variable, the respondents answered in the Tangible Elements dimension, 51.2% confirmed that it is good, in the Reliability dimension, 50.0% confirmed that it is good, in the Responsiveness dimension, 57.5% expressed that it is good, in the Security dimension, 50.0% affirmed that it is good and finally in the Empathy dimension, 46.0% affirmed that it is good. Based on the results obtained, there is a direct relationship between logistics management and the quality of service provided by the staff at a health center in Iquitos 2025. Efficient logistics management is essential to improving the quality of service provided by staff at health centers in Iquitos. |
| publishDate |
2025 |
| dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2025-11-03T16:36:21Z |
| dc.date.issued.fl_str_mv |
2025 |
| dc.type.es_PE.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
| format |
masterThesis |
| dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/20.500.12737/12209 |
| url |
https://hdl.handle.net/20.500.12737/12209 |
| dc.language.iso.es_PE.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.ispartof.fl_str_mv |
SUNEDU |
| dc.rights.es_PE.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| dc.rights.uri.es_PE.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
| dc.format.es_PE.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.es_PE.fl_str_mv |
Universidad Nacional de la Amazonía Peruana |
| dc.publisher.country.es_PE.fl_str_mv |
PE |
| dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:UNAPIquitos-Institucional instname:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana instacron:UNAPIquitos |
| instname_str |
Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| instacron_str |
UNAPIquitos |
| institution |
UNAPIquitos |
| reponame_str |
UNAPIquitos-Institucional |
| collection |
UNAPIquitos-Institucional |
| bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/b74ee995-ef6a-455e-9f0b-75d1a73fabed/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/bd2c58ff-e7e1-44a0-941b-7c9712ec2a33/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/1ea5cdd3-72bc-414f-a43b-5e595668ec27/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/157a9c34-7a22-4a2a-8c3b-d4fe53fadd25/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/54bc18d5-2cf4-4e0c-8e60-2657c8860357/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/25f5cf17-8ab1-46bb-83a3-e5cecbfb90bc/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/086d80cb-9011-4769-852f-e7b2b08b46b3/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/0f8f5d79-2637-430d-b589-4de6a2ebcb87/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/a9311579-5b43-4ffd-9de3-fdd5d24e5ae7/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/768cea40-e041-46e3-9b57-cc859e638048/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/3f8fd52e-6e82-46c0-9276-eb46d288f6e6/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/9eabbd87-2ebc-4dd8-a135-c9e3e450bda4/download |
| bitstream.checksum.fl_str_mv |
a3d21edc93f54afa56b8cc52b439bf49 5ed40692849ee47dc861776ca8acd399 266f979ab7f98811f8d1fcde21acbd76 9d233b4901671abedbccb6981e3cfbdb f8c2ce408e97d796372516b8d45c1378 53b089606ea215ac27f252826e120b2a cacc1da3a60e6405dcc5f1ae6eff9b54 e1c06d85ae7b8b032bef47e42e4c08f9 363dbac703680a0eee4918cb1c0e8d79 549950c4d998e5b81575123364f84338 4ff6761624aa784d9d40b9069d53e6cb 8dbd87a56970e3047b9aa14f701cb2ab |
| bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
| repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Digital UNAP |
| repository.mail.fl_str_mv |
repositorio.institucional@unapiquitos.edu.pe |
| _version_ |
1847881175436099584 |
| spelling |
Zumaeta Vásquez, Carlos Hernán Santillan Pereyra, Weylerk2025-11-03T16:36:21Z2025https://hdl.handle.net/20.500.12737/12209This research aimed to determine the relationship between logistics management and the quality of service provided by staff at a health center in Iquitos 2025. The study had a basic, non-experimental, cross-sectional design. The sample consisted of 80 employees. The results indicated that 47.5% of staff members considered logistics management to be good, and 47.5% considered the quality of service to be good. According to the dimensions, in the Purchasing Management dimension, 40.0% expressed that it is good, in the Supply Management dimension, 61.3% affirmed that it is good, in the Storage dimension, 45.0% affirmed that it is good, in the Distribution dimension, 53.8% affirmed that it is good, on the other hand, in the Service Quality Variable, the respondents answered in the Tangible Elements dimension, 51.2% confirmed that it is good, in the Reliability dimension, 50.0% confirmed that it is good, in the Responsiveness dimension, 57.5% expressed that it is good, in the Security dimension, 50.0% affirmed that it is good and finally in the Empathy dimension, 46.0% affirmed that it is good. Based on the results obtained, there is a direct relationship between logistics management and the quality of service provided by the staff at a health center in Iquitos 2025. Efficient logistics management is essential to improving the quality of service provided by staff at health centers in Iquitos.Esta investigación tuvo como propósito determinar la relación de la gestión logística y la calidad de servicio del personal de un centro de salud en Iquitos 2025. El estudio fue de tipo básico de diseño, No experimental transversal. La muestra para el estudio estuvo conformada por 80 colaboradores. En los resultados, Gestión Logística, el 47,5% afirmó que es bueno y la variable Calidad de Servicio, el 47,5% manifestó que es bueno. De acuerdo con las dimensiones, en la dimensión Gestión de compras, el 40,0% expresaron que es bueno, en la dimensión Gestión de abastecimiento, el 61,3% afirmo que es bueno, en la dimensión Almacenamiento, el 45,0% afirmo que es bueno, en la dimensión Distribución, el 53,8% afirmo que es bueno, por otro lado, en la Variable Calidad de Servicio, los encuestados respondieron en la dimensión Elementos tangibles, el 51,2% confirmo que es bueno, en la dimensión Confiablidad, el 50,0% confirmo que es bueno, en la dimensión Capacidad de respuesta, el 57,5% expresaron que es bueno, en la dimensión Seguridad, el 50,0% afirmo que es bueno y finalmente en la dimensión Empatía, el 46,0% afirmo que es bueno. A partir de los resultados obtenidos, existe relación directa entre la gestión logística y la calidad de servicio del personal de un centro de salud en Iquitos 2025, una gestión logística eficiente es fundamental para mejorar la calidad del servicio que brinda el personal en los centros de salud de Iquitos.application/pdfspaUniversidad Nacional de la Amazonía PeruanaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Gestión de comprasGestión de abastecimientoAlmacenamientoDistribuciónElementos tangiblesConfiablidadCapacidad de respuestaSeguridadEmpatíahttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.06.02Gestión logística y calidad de servicio del personal de un centro de salud en Iquitos 2025info:eu-repo/semantics/masterThesisreponame:UNAPIquitos-Institucionalinstname:Universidad Nacional De La Amazonía Peruanainstacron:UNAPIquitosSUNEDUMaestría en Gestión PúblicaUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de PostgradoMaestro(a) en Gestión Pública05413123https://orcid.org/0000-0001-9719-590505286865https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis417477https://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroArrue Flores, Jorge LuisRamirez Gomez, RolanMorillas Silva, Denisse EldaORIGINALWeylerk_Tesis_Maestría_2025.pdfTexto completoapplication/pdf963839https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/b74ee995-ef6a-455e-9f0b-75d1a73fabed/downloada3d21edc93f54afa56b8cc52b439bf49MD51trueAnonymousREADWeylerk_Formulario de Autorizacion.pdfapplication/pdf93841https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/bd2c58ff-e7e1-44a0-941b-7c9712ec2a33/download5ed40692849ee47dc861776ca8acd399MD52falseAdministratorREADWeylerk_Constancia de Similitud.pdfapplication/pdf1270593https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/1ea5cdd3-72bc-414f-a43b-5e595668ec27/download266f979ab7f98811f8d1fcde21acbd76MD53falseAdministratorREADWeylerk_Constancia de Conformidad.pdfapplication/pdf335186https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/157a9c34-7a22-4a2a-8c3b-d4fe53fadd25/download9d233b4901671abedbccb6981e3cfbdbMD54falseAdministratorREADTEXTWeylerk_Tesis_Maestría_2025.pdf.txtWeylerk_Tesis_Maestría_2025.pdf.txtExtracted texttext/plain101907https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/54bc18d5-2cf4-4e0c-8e60-2657c8860357/downloadf8c2ce408e97d796372516b8d45c1378MD55falseAnonymousREADWeylerk_Formulario de Autorizacion.pdf.txtWeylerk_Formulario de Autorizacion.pdf.txtExtracted texttext/plain4958https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/25f5cf17-8ab1-46bb-83a3-e5cecbfb90bc/download53b089606ea215ac27f252826e120b2aMD57falseAdministratorREADWeylerk_Constancia de Similitud.pdf.txtWeylerk_Constancia de Similitud.pdf.txtExtracted texttext/plain101648https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/086d80cb-9011-4769-852f-e7b2b08b46b3/downloadcacc1da3a60e6405dcc5f1ae6eff9b54MD59falseAdministratorREADWeylerk_Constancia de Conformidad.pdf.txtWeylerk_Constancia de Conformidad.pdf.txtExtracted texttext/plain2https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/0f8f5d79-2637-430d-b589-4de6a2ebcb87/downloade1c06d85ae7b8b032bef47e42e4c08f9MD511falseAdministratorREADTHUMBNAILWeylerk_Tesis_Maestría_2025.pdf.jpgWeylerk_Tesis_Maestría_2025.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg3815https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/a9311579-5b43-4ffd-9de3-fdd5d24e5ae7/download363dbac703680a0eee4918cb1c0e8d79MD56falseAnonymousREADWeylerk_Formulario de Autorizacion.pdf.jpgWeylerk_Formulario de Autorizacion.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4148https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/768cea40-e041-46e3-9b57-cc859e638048/download549950c4d998e5b81575123364f84338MD58falseAdministratorREADWeylerk_Constancia de Similitud.pdf.jpgWeylerk_Constancia de Similitud.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4626https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/3f8fd52e-6e82-46c0-9276-eb46d288f6e6/download4ff6761624aa784d9d40b9069d53e6cbMD510falseAdministratorREADWeylerk_Constancia de Conformidad.pdf.jpgWeylerk_Constancia de Conformidad.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4542https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/9eabbd87-2ebc-4dd8-a135-c9e3e450bda4/download8dbd87a56970e3047b9aa14f701cb2abMD512falseAdministratorREAD20.500.12737/12209oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/122092025-11-03T18:34:11.746787Zhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://repositorio.unapiquitos.edu.peRepositorio Digital UNAPrepositorio.institucional@unapiquitos.edu.pe |
| score |
13.906419 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).