Disciplina escolar y ludopatía en estudiantes del quinto ciclo de la Institución Educativa Nivel Primaria N° 601582 Agustín Rivas Vásquez Tamshiyacu Fernando Lores Tenazoa, Maynas 2023
Descripción del Articulo
The study aimed to establish a relationship between school discipline and ludopathy among fifth-grade students at the primary level Institution N° 601582 Agustín Rivas Vásquez in Tamshiyacu, Fernando Lores Tenazoa, in 2023. The methodology employed was a non-experimental, cross-sectional, field-base...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10774 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10774 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Disciplina escolar Ludopatía Estudiante de primaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The study aimed to establish a relationship between school discipline and ludopathy among fifth-grade students at the primary level Institution N° 601582 Agustín Rivas Vásquez in Tamshiyacu, Fernando Lores Tenazoa, in 2023. The methodology employed was a non-experimental, cross-sectional, field-based, bivariate, and relational design. The target population consisted of 134 fifth-grade students, for whom a census sampling was conducted, utilizing surveys and questionnaires as data collection methods. The results revealed a significant relationship between school discipline and ludopathy, supported by Kendall's Tau-b statistic, which yielded a calculated value of -0.510 with an approximate significance of 0.001 (p p<0.05). This suggests that a high level of school discipline is significantly associated with a notable decrease in ludopathy among primary school students at the Institution N° 601582 Agustín Rivas Vásquez in Tamshiyacu. In conclusion, the primary findings indicate that fostering school discipline can positively contribute to the prevention and reduction of ludopathy among primary school students. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).