Comunicación oral en inglés en estudiantes de segundo grado de secundaria en dos instituciones educativas de Iquitos 2022
Descripción del Articulo
The main objective of this research was to compare second year students’ oral communication in English achievement at two secondary schools in Iquitos 2022. This study was of a comparative type with field study, contemporary transectional, and univariate designs. The study population was made up by...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9641 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9641 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Expresión oral Inglés Estrategias de aprendizaje Enseñanza de idiomas Estudiante de secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The main objective of this research was to compare second year students’ oral communication in English achievement at two secondary schools in Iquitos 2022. This study was of a comparative type with field study, contemporary transectional, and univariate designs. The study population was made up by 167 female second-grade students. The data collection tools were a valid and reliable listening test, a speaking test, and rubrics. It was found that the speaking mean score at Sagrado Corazon Public School students is slightly lower than the mean score at Nuestra Señora de Fátima School (8,775 < 9,443), in a 0-20 scale, both being at the beginner level. The study concludes that, according to a parametric t-student test for independent samples, there is statistically significant difference in oral communication in English achievement between both schools, since p-value was 0.002 < α = 0.05. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).