Uso de google classroom para mejorar los aprendizajes de inglés en estudiantes de segundo nivel de las carreras de idiomas extranjeros en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana Iquitos 2022
Descripción del Articulo
The purpose of this research study was to assess the effectiveness of using Google Classroom in second level Foreign Language teacher-education students’ English performance at the National University of the Peruvian Amazon, Iquitos 2022. The research type was evaluative and field study, contemporar...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis doctoral |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9547 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9547 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Estrategias de aprendizaje Enseñanza asistida por ordenador Enseñanza de idiomas Inglés Estudiante universitario https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The purpose of this research study was to assess the effectiveness of using Google Classroom in second level Foreign Language teacher-education students’ English performance at the National University of the Peruvian Amazon, Iquitos 2022. The research type was evaluative and field study, contemporary transectional, univariate, and quasi experimental designs, including a control group, pre-test, and post-test. The population and sample consisted of 45 students. Data collection involved tests of reading, listening, speaking, and writing. The results obtained of the post-test demonstrate the experimental group was higher than the control group in terms of mean scores (17,151>14,522). The same happened in each dimension: listening (18,167>14,706), speaking (15,866>14,292), reading comprehension (18,696>17,441), and writing (15,875>11,647). In summary, the difference is statistically significant in students’ English performance after using Google Classroom, as p-value = 0.000 < α = 0.05. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).