Influencia del monitoreo y acompañamiento pedagógico directivo en el desempeño docente de instituciones educativas públicas del nivel primaria distrito Iquitos 2023
Descripción del Articulo
This section presents the most important research. In terms of the study carried out to explain the influence of monitoring the management accompaniment for the teaching performance in public primary educations institutions, district of Iquitos 2023. In the methodological framework, explanatory rese...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11228 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11228 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Desempeño de un papel Docente de escuela primaria Orientación pedagógica Escuelas públicas https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | This section presents the most important research. In terms of the study carried out to explain the influence of monitoring the management accompaniment for the teaching performance in public primary educations institutions, district of Iquitos 2023. In the methodological framework, explanatory research was used with a field design, causal and transversal correlations, a questionnaire and an observation form were used as instruments, which were validated through judgment of experts. The population was structured by 585 teachers from 26 public institutions in the urban area of the Iquitos district from which a sample of 306 teachers from 9 educational institutions of the primary level. The results obtained using the appropriate statistics assume the alternative hypothesis (Ha), which confirms the existence of significant influence among the study variables. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).