Clima institucional y desempeño docente en el nivel primario de la Institución Educativa Sagrado Corazón, Iquitos 2023
Descripción del Articulo
The aim of this study was to determine the relationship between institutional climate and the teacher performance levels of the teacher at the primary level of the educational institution Sagrado Corazón”, of Iquitos, 2023. Materials and methods: It was applied two questionnaires to 45 teachers, pre...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10990 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10990 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Desempeño de un papel Docente de escuela primaria Ambiente de trabajo https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The aim of this study was to determine the relationship between institutional climate and the teacher performance levels of the teacher at the primary level of the educational institution Sagrado Corazón”, of Iquitos, 2023. Materials and methods: It was applied two questionnaires to 45 teachers, previous validation for experts. The study was descriptive – relational and the design was not experimental. To determine the relationship it used the non-parametric statistical test Rho of Spearman. It was observed: that resulted of the test Rho = 0,488, with a significance value p=0,001 < 0,05. Conclusion: there is a positive and significative relationship between institutional climate and the teacher performance levels of the teacher at the primary level of the educational institution Sagrado Corazón”, of Iquitos, 2023 |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).