Programa de lectura literaria para el mejoramiento de la expresión oral en estudiantes del tercer grado de secundaria Institución Educativa Experimental UNAP, San Juan Bautista 2021

Descripción del Articulo

The purpose of this study is to evaluate the impact of the literary reading program on the development of oral expression in 3rd grade students year of the Experimental Educational Institution UNAP, San Juan Bautista 2021. It is an evaluative study with a quasi-experimental design, made up of a samp...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Perdomo Ruiz, Jhony Lamberson
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10893
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/10893
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Programas de educación
Lectura
Literatura
Expresión oral
Estudiante de secundaria
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The purpose of this study is to evaluate the impact of the literary reading program on the development of oral expression in 3rd grade students year of the Experimental Educational Institution UNAP, San Juan Bautista 2021. It is an evaluative study with a quasi-experimental design, made up of a sample of 65 subjects, divided into two groups of 32 (experimental) and 33 (control), and the expression orally using a rubric. The findings indicated that the implementation of the literary reading program had a significant impact on the oral expression of the third grade high school students of the research sample, which led to the acceptance of this general hypothesis (p-value =0.000 <0.05).
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).