Influencia de la práctica pedagógica docente en el desinterés por el aprendizaje del inglés en estudiantes de la I.E. N' 60304 Jorge Basadre Grohman Mazán Loreto 2024
Descripción del Articulo
The primary objective of this study was to elucidate the influence of pedagogical teaching practice on disinterest in English language learning among students at I.E. N° 60304 Jorge Basadre Grohman, Mazán, Loreto, during the year 2024. Methodologically, the research was framed within an explanatory...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2025 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/12122 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/12122 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Práctica pedagógica Enseñanza de idiomas Inglés Interés(aprendizaje) Estudiante de secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The primary objective of this study was to elucidate the influence of pedagogical teaching practice on disinterest in English language learning among students at I.E. N° 60304 Jorge Basadre Grohman, Mazán, Loreto, during the year 2024. Methodologically, the research was framed within an explanatory approach, employing a field-based, bivariate, and cross-sectional design. The study considered a population of 483 students, of which a sample of 120 were selected. Data collection was conducted using a survey technique through structured questionnaires, which were validated by experts in the field. The findings revealed a significant influence of pedagogical teaching practice on disinterest in English language learning. A simple regression analysis indicated that effective teaching contributes to mitigating such disinterest, as evidenced by the negative coefficient (β = -0.479) and the p-value (p = .000), leading to the rejection of the null hypothesis. Furthermore, the coefficient of determination (R² = .229) suggested that pedagogical teaching practice accounts for 22.9% of the variability in disinterest toward English language learning. In conclusion, enhancing pedagogical strategies emerges as a critical factor in fostering a more positive attitude toward language acquisition. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).