Desempeño docente en la formación virtual de los estudiantes del cuarto y quinto ciclo en la Institución Educativa Pública Primaria N° 60066 Virgen de Lourdes, Yanashi 2022

Descripción del Articulo

In the present investigation, the general objectivehas been to describe the level of teaching performance in the virtual training of fourth and fifth cycle students in the Primary Public Educational Institution No. 60066 Virgen de Lourdes in the town of Yanashi in 2022. For this purpose, we worked w...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Diaz Flores, Monica del Pilar
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9255
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/9255
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Desempeño de un papel
Docente de escuela primaria
Educación a distancia
Evaluación del docente
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:In the present investigation, the general objectivehas been to describe the level of teaching performance in the virtual training of fourth and fifth cycle students in the Primary Public Educational Institution No. 60066 Virgen de Lourdes in the town of Yanashi in 2022. For this purpose, we worked with the type of descriptive research with a cross-sectional, field and univariate design as methodology. 136 students made up the populationand sample to whom, for data collection, a questionnaire previously validated by experts was applied, and through the survey technique. As a conclusion, the level of teaching performance in the virtual training of thestudents of the fourth and fifth cycle of the primary educational institution "Virgen de Lourdes" of Yanashi is high for 53.7% (n = 73) of the students. students, regular for 44.8% (n=61) and low for only 1.5% (n=2).
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).