Programa de educación fiscal en el mejoramiento de la cultura tributaria de los estudiantes del quinto nivel de la carrera de Educación Secundaria con Especialidad en Ciencias Sociales en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana Iquitos 2024
Descripción del Articulo
The main objective of this research was to determine the influence of the execution of the tax education program on the improvement of the tax culture of 5th level students of the secondary education career with a specialty in Social Sciences at UNAP. For this, the evaluative methodology was chosen,...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis doctoral |
| Fecha de Publicación: | 2025 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11254 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11254 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | X https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The main objective of this research was to determine the influence of the execution of the tax education program on the improvement of the tax culture of 5th level students of the secondary education career with a specialty in Social Sciences at UNAP. For this, the evaluative methodology was chosen, with an experimental design. The sample was made up of 50 students distributed into two groups, 25 for the (EG) and 25 for the (GC). To measure tax culture, a questionnaire developed for this purpose was used. The results reflect that, in tax culture, the average of the experimental group was (28.48) and for the control group it was (23.73), from which it was concluded the significant improvement of the tax culture of the students of the experimental group with respect to the control group, as well as for its different dimensions (p-value= 0.000< α=0.01). |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).