Estrategias de motivación y la participación activa en niños de la Institución Educativa Inicial N°390 Cochiquina, Pebas 2024
Descripción del Articulo
The purpose of this research is to identify the relationship between the degree of implementation of motivational strategies and the active participation of children in the Initial Educational Institution N°390 Cochiquina, Pebas, during the year 2024. The research adopts a quantitative approach and...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10944 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10944 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Método de enseñanza Motivación Participación estudiantil Niño en edad preescolar Escuela de párvulos https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The purpose of this research is to identify the relationship between the degree of implementation of motivational strategies and the active participation of children in the Initial Educational Institution N°390 Cochiquina, Pebas, during the year 2024. The research adopts a quantitative approach and is classified as relational. A non experimental design is employed, specifically with correlational cross-sectional designs. The study population consists of 121 children from the mentioned institution. For data collection, observation will be used as the technique and an observation guide as the instrument. The validity of this instrument will be evaluated by three specialists in the field, while reliability will be determined through the Alpha Cronbach test, conducted in a pilot test. The results of the Alpha Cronbach indicate a high Spearman correlation coefficient (0.815) and a significance value (p=0.05) suggesting that the observed relationship is statistically significant. Therefore, it is concluded that the null hypothesis is rejected and the general hypothesis is accepted, confirming that the implementation of motivational strategies is significantly related to the active participation of children in the study context. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).