Gestión de calidad y competitividad en la empresa La Casa de las Enchiladas, Iquitos 2023

Descripción del Articulo

The objective of this work was to determine how quality management relates to competitiveness in the company La Casa de las Enchiladas, Iquitos 2023. The study population consisted of 61 restaurant customers, a resulting Pearson correlation score of 0.723 was obtained. **. With a sigma of 0.000, the...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Cardenas Saavedra, Joao José, Fatama Jipa, Ruddy Karina
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10055
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/10055
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Gestión de calidad
Competitividad
Restaurantes
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
Descripción
Sumario:The objective of this work was to determine how quality management relates to competitiveness in the company La Casa de las Enchiladas, Iquitos 2023. The study population consisted of 61 restaurant customers, a resulting Pearson correlation score of 0.723 was obtained. **. With a sigma of 0.000, therefore, the hypothesis is accepted, and it is confirmed that there is a significant relationship. The questionnaire was applied as an information collection instrument through the survey, obtaining as a result of Cronbach's Alpha 0.887 and 0.758 in the variable of quality management and competitiveness respectively.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).