Exportación Completada — 

Education achievements in urban schools in Peru

Descripción del Articulo

This dissertation, primarily, evaluates the extent at which some family characteristics and school characteristics affect students’ achievement in Peru. For this purpose, the data used in this study is based on a survey conducted in Peru in 2009, to 3,438 students of 60 schools in 17 urban cities in...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Soto Quiroga, Patricia
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:UDEP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:pirhua.udep.edu.pe:11042/1794
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/11042/1794
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Escuelas públicas -- Investigaciones-- Perú -- Tesis
Rendimiento académico -- Investigaciones -- Perú -- Tesis
Familia y enseñanza -- Perú -- Tesis
Familia y Educación
378.85
Descripción
Sumario:This dissertation, primarily, evaluates the extent at which some family characteristics and school characteristics affect students’ achievement in Peru. For this purpose, the data used in this study is based on a survey conducted in Peru in 2009, to 3,438 students of 60 schools in 17 urban cities in the country. Finally, as we can see, the role of the government to close the inequality gaps in schools is decisive, as those gaps have a multiplicative effect in the wage gap when students from poorer backgrounds enter the labour market.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).