Calidad de atención y satisfacción de usuarios de la estrategia sanitaria de transmisibles IPRESS Santa Clara de Nanay 2020
Descripción del Articulo
The objective was to determine the association between the quality of care and the satisfaction perceived by users of the Transmissible Health Strategy of the IPRESS Santa Clara de Nanay 2020. The study is quantitative, the descriptive non-experimental correlational design, the population was 210 us...
Autores: | , |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Científica del Perú |
Repositorio: | UCP-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ucp.edu.pe:20.500.14503/1019 |
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The objective was to determine the association between the quality of care and the satisfaction perceived by users of the Transmissible Health Strategy of the IPRESS Santa Clara de Nanay 2020. The study is quantitative, the descriptive non-experimental correlational design, the population was 210 users and Sample 136 users. The technique was the interview and the instruments the questionnaire on quality (Validity 89.7% and Reliability 91.3%) and satisfaction (Validity 87.9% and Reliability 90.9%). The SPSS version 24.0 was used, the inferential test was Sperman’s Rho, with α = 0.01 and a confidence level of 99%. In quality 54.4% reported good quality, 45.6% regular quality and 0% excellent and bad quality. In satisfaction 83.8% reported not being satisfied, 9.6% reported being very dissatisfied, 6.6% reported being not very satisfied and 0% very satisfied. The study concluded that when applying the Rho Coefficient = 0.127 with α = 0.01, there is no significant statistical association, that is, the null hypothesis is accepted: There is no direct and significant association between the quality of care and the satisfaction of users served in the Strategy Sanitaria de Transmisibles of the IPRESS Santa Clara de Nanay 2020. |
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In satisfaction 83.8% reported not being satisfied, 9.6% reported being very dissatisfied, 6.6% reported being not very satisfied and 0% very satisfied. The study concluded that when applying the Rho Coefficient = 0.127 with α = 0.01, there is no significant statistical association, that is, the null hypothesis is accepted: There is no direct and significant association between the quality of care and the satisfaction of users served in the Strategy Sanitaria de Transmisibles of the IPRESS Santa Clara de Nanay 2020.El objetivo fue determinar la asociación entre la calidad de atención y la satisfacción percibida por usuarios de la Estrategia Sanitaria de Transmisibles de la IPRESS Santa Clara de Nanay 2020. El estudio es cuantitativo, el diseño no experimental descriptivo correlacional, la población fueron 210 usuarios y la muestra 136 usuarios. La técnica fue la entrevista y los instrumentos del cuestionario sobre calidad (Validez 89.7% y Confiabilidad 91.3%) y de satisfacción (Validez 87.9% y Confiabilidad 90.9%). Se utilizó el SPSS versión 24.0, la prueba inferencial fue Rho de Sperman, con α = 0.01 y nivel de confianza 99%. En calidad 54.4% refirieron calidad buena, 45.6% calidad regular y 0% calidad excelente y mala. En la satisfacción 83.8% refirieron no estar satisfechos, 9.6% refirieron estar muy insatisfechos, 6.6% refirieron estar poco satisfechos y 0% muy satisfechos. El estudio concluyó que al aplicar el Coeficiente Rho = 0.127 con α = 0.01, no existe asociación estadística significativa, es decir se acepta la hipótesis nula: No existe asociación directa y significativa entre la calidad de atención y la satisfacción de usuarios atendidos en la Estrategia Sanitaria de Transmisibles de la IPRESS Santa Clara de Nanay 2020.Tesisapplication/pdfspaUniversidad Científica del PerúPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Calidad y satisfacción de usuario IPRESS Santa Clara.Quality and user satisfaction IPRESS Santa Clarahttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#3.03.03Calidad de atención y satisfacción de usuarios de la estrategia sanitaria de transmisibles IPRESS Santa Clara de Nanay 2020info:eu-repo/semantics/bachelorThesisreponame:UCP-Institucionalinstname:Universidad Científica del Perúinstacron:UCPSUNEDULicenciada en EnfermeríaUniversidad Científica del Perú. Facultad de Ciencias de la SaludTitulo ProfesionalEnfermería052383754762654041472558https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesishttp://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesional419199Silva Ramos, KelyCoral De Vallez, EsperanzaInga Mendoza, GracielaTEXTTESIS_ENFER._LEIDY FLORES_TALINA RODRIGUEZ.pdf.txtTESIS_ENFER._LEIDY FLORES_TALINA RODRIGUEZ.pdf.txtExtracted texttext/plain101569https://repositorio.ucp.edu.pe/bitstreams/885a13a5-e011-4c22-8bf7-3d1b9a15fb43/downloadaea3145925ebe606637b956b59d6dd2bMD56falseAnonymousREADTHUMBNAILTESIS_ENFER._LEIDY FLORES_TALINA RODRIGUEZ.pdf.jpgTESIS_ENFER._LEIDY FLORES_TALINA RODRIGUEZ.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg8851https://repositorio.ucp.edu.pe/bitstreams/fd95d625-c60a-4060-8d71-6bf647a1a699/downloaddad3ea5e96fd2ab0b4f3fd4b4f59c656MD57falseAnonymousREADORIGINALTESIS_ENFER._LEIDY FLORES_TALINA RODRIGUEZ.pdfTESIS_ENFER._LEIDY FLORES_TALINA RODRIGUEZ.pdfTexto completoapplication/pdf962331https://repositorio.ucp.edu.pe/bitstreams/b55d6805-dd22-45d9-b010-50cd421c813b/download70a01589868f2b55f5eed222de1d8ac7MD51trueAnonymousREADCC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-81232https://repositorio.ucp.edu.pe/bitstreams/3b026ee6-ba89-4486-ac82-dcb55f715fcd/downloadbb87e2fb4674c76d0d2e9ed07fbb9c86MD52falseAnonymousREADLICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81327https://repositorio.ucp.edu.pe/bitstreams/5b5b80e8-3d3a-4c2d-ad87-d6f02eba4626/downloadc52066b9c50a8f86be96c82978636682MD53falseAnonymousREAD20.500.14503/1019oai:repositorio.ucp.edu.pe:20.500.14503/10192024-11-12 00:05:19.647http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://repositorio.ucp.edu.peRepositorio Institucional Universidad Científica del Perúrepositorioucp@ucp.edu.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 |
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