Plan de comunicación interna para la empresa Sol y Luna Esencias Vitales

Descripción del Articulo

Sol y Luna Esencias Vitales, is a leading peruvian brand in the beauty and body care industry with 16 years in the market, successfully positioning itself in the minds of its target audience as a local Lovemark, and having today as direct competition two recognized brands such as Bath a Body Works a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Cervantes Benavides, Maria Pía
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/17504
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Nivel de acceso:acceso abierto
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description Sol y Luna Esencias Vitales, is a leading peruvian brand in the beauty and body care industry with 16 years in the market, successfully positioning itself in the minds of its target audience as a local Lovemark, and having today as direct competition two recognized brands such as Bath a Body Works and Natura. Given the imminent growth of the aforementioned organization, and after having carried out the corresponding baseline analysis, where it was found that there are no solid communication efforts -a responsible area, tools, or processes- specifically designed to work on what, at this point is not a luxury but a visible need, we propose the implementation of a communication plan towards the internal front, seeking to achieve, within the framework of current trends and the current situation, to establish a solid corporate culture that will sustain the company's growth over time. Which means, to transform, reinforce and relaunch the organizational culture to all its collaborators, in order to increase their level of motivation and commitment based on the Lovemark concept, but this time from the door inwards.
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Given the imminent growth of the aforementioned organization, and after having carried out the corresponding baseline analysis, where it was found that there are no solid communication efforts -a responsible area, tools, or processes- specifically designed to work on what, at this point is not a luxury but a visible need, we propose the implementation of a communication plan towards the internal front, seeking to achieve, within the framework of current trends and the current situation, to establish a solid corporate culture that will sustain the company's growth over time. Which means, to transform, reinforce and relaunch the organizational culture to all its collaborators, in order to increase their level of motivation and commitment based on the Lovemark concept, but this time from the door inwards.Sol y Luna Esencias Vitales, es una marca peruana líder en el rubro de belleza y cuidado corporal con 16 años en el mercado, logrando, con éxito “de grandes”, posicionarse en la mente de su público objetivo como una Lovemark local, y teniendo hoy en día como competencia directa a marcas reconocidas como Bath a Body Works y Natura. Dado el inminente crecimiento de la mencionada organización, y luego de haber realizado el análisis de base correspondiente, donde se halló que no existen esfuerzos sólidos de comunicación -un área responsable, herramientas, ni procesos- pensados específicamente para trabajar en lo que, a estas alturas no supone ser un lujo sino una necesidad visible, se propone la implementación de un plan de comunicación hacia el frente interno, buscando lograr, dentro del marco de las tendencias vigentes y la coyuntura actual, establecer una cultura corporativa sólida que permita sostener el crecimiento de la compañía en el tiempo. Esto es, transformar, reforzar y relanzar la cultura organizacional a todos sus colaboradores, para así aumentar su nivel de motivación y compromiso basándonos en el concepto de Lovemark, pero esta vez de la puerta hacia adentro.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMABusiness communicationComunicación empresarialhttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00Plan de comunicación interna para la empresa Sol y Luna Esencias Vitalesinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. 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