Análisis psicométrico del Inventario de Estrategias de Aprendizaje y Estudio en estudiantes universitarios de psicología de Lima metropolitana

Descripción del Articulo

This is a methodological investigation of the validity and reliability of the Inventory of Learning and Study Strategies Inventory (LASSI). The simple descriptive design was applied to 566 university students of psychology in metropolitan Lima, using a multi-phased stratified sample. The comparative...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Escurra Mayaute, Luis Miguel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2006
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/2303
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/2303
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estrategias de aprendizaje
Estudiantes universitarios
Learning strategies
College students
Descripción
Sumario:This is a methodological investigation of the validity and reliability of the Inventory of Learning and Study Strategies Inventory (LASSI). The simple descriptive design was applied to 566 university students of psychology in metropolitan Lima, using a multi-phased stratified sample. The comparative analysis indicated that students of private universities showed better performance than students from public universities in the scales of Attitude, Motivation and Self-Testing. Differences by sex in the scales of Attitude, Time Management, Anxiety and Study Aids were observed.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).