Narrativa transmedia y educación ambiental infantil. Principios creativos y pautas metodológicas

Descripción del Articulo

How can we incorporate transmedia storytelling in a children's environmental education project that uses television and internet? In this paper we propose some criteria and principles as a result of a research sponsored by the Institute for Scientific Research-IDIC from the University of Lima....

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Montalvo Castro, Jorge Andrés
Formato: objeto de conferencia
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/2383
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/2383
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación general
Tecnología educativa
Transmedialidad
General education
Educational technology
Transmedia
Descripción
Sumario:How can we incorporate transmedia storytelling in a children's environmental education project that uses television and internet? In this paper we propose some criteria and principles as a result of a research sponsored by the Institute for Scientific Research-IDIC from the University of Lima. Based on a practical experience we formulate guidelines for selecting media and formats, developing stories and characters, and the design of materials. We also discuss the particularities of the creative process in transmedia educational projects.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).