Melodrama en el Altiplano. Maltrato infantil, minería ilegal y salud mental en tres melodramas puneños

Descripción del Articulo

It is noticeable that, in regional Peruvian cinematography, the most common genre is melodrama, and that the region that has produced the most melodramas is Puno. The characteristics of this genre are reviewed and three melodramas by Juliaca filmmakers are analyzed: Flaviano Quispe’s El hijo del vie...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Bustamante Quiroz, Emilio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/3559
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/3559
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estudios de cine, radio y televisión
Cine regional
Melodrama
Películas cinematográficas-Análisis de contenido
Puno (Perú)
Film, radio and television studies
Motion pictures-Content analysis
Descripción
Sumario:It is noticeable that, in regional Peruvian cinematography, the most common genre is melodrama, and that the region that has produced the most melodramas is Puno. The characteristics of this genre are reviewed and three melodramas by Juliaca filmmakers are analyzed: Flaviano Quispe’s El hijo del viento, Percy Pacco’s Amor en las alturas, and Marcados por el destino by Óscar Gonzales Apaza. The way genre conventions have been employed in these films (which has enabled effective communication with the public) is described, as well as the way the current issues in the region are addressed therein.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).