Análisis e implementación del Marketing Digital en la fidelización de clientes mediante el Community Manager en empresas del sector fitness en Lima Metropolitana

Descripción del Articulo

The purpose of this research is to demonstrate the importance of Digital Marketing, applied through the Community Manager, with the aim of achieving customer loyalty in companies in the fitness sector; through its social networks, such as Instagram and Facebook, which are the social networks where t...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Villanueva Herrera, José Rolando
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/19253
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/19253
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Marketing en Internet
Fidelización del cliente
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description The purpose of this research is to demonstrate the importance of Digital Marketing, applied through the Community Manager, with the aim of achieving customer loyalty in companies in the fitness sector; through its social networks, such as Instagram and Facebook, which are the social networks where the brand currently has a presence in the market. This company is venturing into the sports field, with the sale of accessories and natural supplements. Likewise, this research makes use of 62 surveys, applied to regular customers of the same company in the city of Lima, who were contacted via email and WhatsApp. Resulting in the evident existence of the relationship between Digital Marketing and the Community Manager, as reliable means in achieving the objectives set. It is worth noting the importance of both factors working together, thus achieving more satisfied customers, showing a distinctive to the competition and thus making them more loyal to the brand.
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spelling Ramos Ramírez, Alfredo DavidVillanueva Herrera, José Rolando2023-11-14T14:52:53Z2023-11-14T14:52:53Z2023Villanueva Herrera, J. R. (2023). Análisis e implementación del marketing digital en la fidelización de clientes mediante el Community Manager en empresas del sector fitness en Lima Metropolitana [Tesis para optar el título profesional de Licenciado en Administración, Universidad de Lima]. Repositorio institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/19253https://hdl.handle.net/20.500.12724/19253The purpose of this research is to demonstrate the importance of Digital Marketing, applied through the Community Manager, with the aim of achieving customer loyalty in companies in the fitness sector; through its social networks, such as Instagram and Facebook, which are the social networks where the brand currently has a presence in the market. This company is venturing into the sports field, with the sale of accessories and natural supplements. Likewise, this research makes use of 62 surveys, applied to regular customers of the same company in the city of Lima, who were contacted via email and WhatsApp. Resulting in the evident existence of the relationship between Digital Marketing and the Community Manager, as reliable means in achieving the objectives set. It is worth noting the importance of both factors working together, thus achieving more satisfied customers, showing a distinctive to the competition and thus making them more loyal to the brand.Esta investigación tiene por finalidad demostrar la importancia del Marketing Digital, aplicado a través del Community Manager, con el objetivo de lograr la fidelización de clientes en empresas del sector fitness; a través de las redes sociales, como lo son Instagram, Facebook y Tiktok, que son las redes sociales con mayor presencia en el mercado actualmente. Dichas empresas se encuentran incursionando en el rubro deportivo, con la venta de accesorios y suplementos naturales. Asimismo, esta investigación hace uso de 62 encuestas, aplicadas a clientes de dicho rubro en la ciudad de Lima, los cuales fueron contactados vía correo electrónico y WhatsApp. Teniendo como resultado la evidente existencia de la relación entre el Marketing Digital y el Community Manager, como medios fidedignos en el logro de los objetivos planteados. Cabe resaltar la importancia de que ambos factores trabajen en conjunto, logrando así clientes más satisfechos, mostrando un distintivo ante la competencia y logrando así que sean más fieles a la marca.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAMarketing en InternetFidelización del clienteGimnasiosInternet marketingCustomer loyaltyGymnasiumshttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Análisis e implementación del Marketing Digital en la fidelización de clientes mediante el Community Manager en empresas del sector fitness en Lima MetropolitanaAnalysis and implementation of Digital Marketing in customer loyalty through the Community Manager in a company in companies of the fitness sector in Metropolitan Limainfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTesisSUNEDUTítulo ProfesionalAdministraciónUniversidad de Lima. 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