Mejora en el proceso de elaboración y gestión de los pronósticos de la demanda en una empresa dedicada a la venta de productos de belleza

Descripción del Articulo

This investigation begins with a challenge posed by the firm in which the study has been conducted on the team responsible for the supervision of its demand forecasts. Based on the supposition that forecast errors affect the service-level given to customers, an improvement of the forecasting process...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gordillo Cerrutti, Rodrigo
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/3303
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/3303
http://doi.org/10.26439/ulima.tesis/3303
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Customer relationships
Continuous improvement
Supply chain
Strategic planning
Mejora continua
Cadena de suministro
Planeamiento estratégico
Relaciones con el cliente
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.11.04
Descripción
Sumario:This investigation begins with a challenge posed by the firm in which the study has been conducted on the team responsible for the supervision of its demand forecasts. Based on the supposition that forecast errors affect the service-level given to customers, an improvement of the forecasting process to reduce forecast error in 10 percentage points and bring concrete economic benefits was requested.
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