Estrategia de contenidos en Instagram para una cuenta de eduentretenimiento enfocada en bienestar emocional. Caso: nudos sueltos
Descripción del Articulo
This professional project consists of the content strategy that the author followed to position it as an Instagram account focused on emotional well-being, have a good reach, increase the growth of the account and generate a good engagement with her followers. The need for an audience niche for talk...
Autor: | |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/12816 |
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Estrategia de contenidos en Instagram para una cuenta de eduentretenimiento enfocada en bienestar emocional. Caso: nudos sueltos Torres Bueno, Camila Valeria Emociones y sentimientos Redes sociales en Internet Emotions Online social networks https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00 |
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This professional project consists of the content strategy that the author followed to position it as an Instagram account focused on emotional well-being, have a good reach, increase the growth of the account and generate a good engagement with her followers. The need for an audience niche for talking about their emotions and learning to live better with them was taken into account. For the realization, knowledge of branding, color theory, skills in graphic design, digital writing, intrapersonal and interpersonal communication, collaborations with other accounts and alliances with brands and related projects were applied. Regarding the strategy itself, the “Hashtag Blessed Instagram University” course by content creator and photographer Sorelle Amore was considered, a specialist in Digital Marketing was consulted and own experience has been a large part of the project as well. In addition, 8 interviews were conducted with followers who constantly interact with the account to find out their opinion about current and future content. It was possible to achieve a good brand positioning, aligned with its purpose, a great connection with the audience thanks to the honesty, enthusiasm and dedication behind each publication, a reach of 2,500 accounts per post, a constant growth of 5% in relation to the previous month and an engagement of 4.8% and 8.2% per post. |
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For the realization, knowledge of branding, color theory, skills in graphic design, digital writing, intrapersonal and interpersonal communication, collaborations with other accounts and alliances with brands and related projects were applied. Regarding the strategy itself, the “Hashtag Blessed Instagram University” course by content creator and photographer Sorelle Amore was considered, a specialist in Digital Marketing was consulted and own experience has been a large part of the project as well. In addition, 8 interviews were conducted with followers who constantly interact with the account to find out their opinion about current and future content. It was possible to achieve a good brand positioning, aligned with its purpose, a great connection with the audience thanks to the honesty, enthusiasm and dedication behind each publication, a reach of 2,500 accounts per post, a constant growth of 5% in relation to the previous month and an engagement of 4.8% and 8.2% per post.El presente proyecto profesional consiste en la estrategia de contenido que siguió la autora para posicionarla como una cuenta de Instagram enfocada en el bienestar emocional, tener un buen alcance, aumentar el crecimiento de la cuenta y generar un buen engagement con sus seguidores. Para esto, se tomó en cuenta la necesidad de un nicho de audiencia de hablar de sus emociones y aprender a convivir mejor con ellas. Para la realización, se aplicaron los conocimientos de branding, teoría del color, las habilidades en diseño gráfico, redacción digital, comunicación intrapersonal e interpersonal, colaboraciones con otras cuentas y alianzas con marcas y proyectos afines. En cuanto a la estrategia en sí, se consideró el curso “Hashtag Blessed Instagram University” de la creadora de contenido y fotógrafa Sorelle Amore, se consultó con Romina Asaguatte, publicista especialista en Marketing Digital, Design Thinking, Insights del Consumidor, y Diseño e Implementación de Proyectos de Impacto; por otro lado, la experiencia propia también ha sido gran parte del proyecto. Además, se realizaron 8 entrevistas a seguidoras que interactúan constantemente con la cuenta para conocer su opinión sobre los contenidos actuales y futuros. Se pudo lograr un buen posicionamiento de marca, alineado a su propósito, una gran conexión con la audiencia gracias a la honestidad, entusiasmo y dedicación que hay detrás de cada publicación, un alcance de 2500 cuentas por publicación, un crecimiento constante del 5% en relación al mes anterior y un engagement del 4.8% al 8.2% por publicación.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAEmociones y sentimientosRedes sociales en InternetEmotionsOnline social networksInstagramhttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00Estrategia de contenidos en Instagram para una cuenta de eduentretenimiento enfocada en bienestar emocional. Caso: nudos sueltosinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. Facultad de Comunicación.Licenciado en Comunicaciónhttps://orcid.org/0000-0001-9813-9550939435132202673004070https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalRivadeneyra Olcese, CarlosHammond Cisneros, MelanieMartos Castañeda, Néstorhttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesionalOICC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8811https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/12816/2/license_rdf3655808e5dd46167956d6870b0f43800MD52THUMBNAILTorres_Estrategia_contenidos_instagram.pdf.jpgTorres_Estrategia_contenidos_instagram.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11218https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/12816/5/Torres_Estrategia_contenidos_instagram.pdf.jpg4c23674c59a152181f93edd20aa866b7MD55LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/12816/3/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD53ORIGINALTorres_Estrategia_contenidos_instagram.pdfTorres_Estrategia_contenidos_instagram.pdfapplication/pdf3324565https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/12816/1/Torres_Estrategia_contenidos_instagram.pdfe59dfe3f357e6c64e85c673ca99fdff0MD51TEXTTorres_Estrategia_contenidos_instagram.pdf.txtTorres_Estrategia_contenidos_instagram.pdf.txtExtracted texttext/plain94718https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/12816/4/Torres_Estrategia_contenidos_instagram.pdf.txt9c68eb96070afddf2cd1dc0900114731MD5420.500.12724/12816oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/128162024-11-05 14:59:05.323Repositorio Universidad de Limarepositorio@ulima.edu.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 |
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