Caso de estudio: implementación de un programa de cliente incógnito como herramienta de mejora continua en la atención al cliente y calidad del servicio
Descripción del Articulo
This case study outlines the key considerations for implementing a Mystery Shopping program to enhance service quality and customer experience across various industries. It covers the entire research process, from the definition of the goals of the study to results presentation. In first place, it e...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad de Lima |
| Repositorio: | ULIMA-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/19387 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12724/19387 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Economía https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
| id |
RULI_986d1f0184439851c718fa5495cf71cc |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/19387 |
| network_acronym_str |
RULI |
| network_name_str |
ULIMA-Institucional |
| repository_id_str |
3883 |
| dc.title.es_PE.fl_str_mv |
Caso de estudio: implementación de un programa de cliente incógnito como herramienta de mejora continua en la atención al cliente y calidad del servicio |
| dc.title.alternative.en_EN.fl_str_mv |
Case study: Implementation of a mystery shopping program as a tool for continuous improvement in customer service and service quality |
| title |
Caso de estudio: implementación de un programa de cliente incógnito como herramienta de mejora continua en la atención al cliente y calidad del servicio |
| spellingShingle |
Caso de estudio: implementación de un programa de cliente incógnito como herramienta de mejora continua en la atención al cliente y calidad del servicio Turriate Plata, Sandra Vanesa Economía https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
| title_short |
Caso de estudio: implementación de un programa de cliente incógnito como herramienta de mejora continua en la atención al cliente y calidad del servicio |
| title_full |
Caso de estudio: implementación de un programa de cliente incógnito como herramienta de mejora continua en la atención al cliente y calidad del servicio |
| title_fullStr |
Caso de estudio: implementación de un programa de cliente incógnito como herramienta de mejora continua en la atención al cliente y calidad del servicio |
| title_full_unstemmed |
Caso de estudio: implementación de un programa de cliente incógnito como herramienta de mejora continua en la atención al cliente y calidad del servicio |
| title_sort |
Caso de estudio: implementación de un programa de cliente incógnito como herramienta de mejora continua en la atención al cliente y calidad del servicio |
| author |
Turriate Plata, Sandra Vanesa |
| author_facet |
Turriate Plata, Sandra Vanesa |
| author_role |
author |
| dc.contributor.advisor.fl_str_mv |
Ríos Hauyón, María Elena |
| dc.contributor.author.fl_str_mv |
Turriate Plata, Sandra Vanesa |
| dc.subject.es_PE.fl_str_mv |
Economía |
| topic |
Economía https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
| dc.subject.ocde.none.fl_str_mv |
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
| description |
This case study outlines the key considerations for implementing a Mystery Shopping program to enhance service quality and customer experience across various industries. It covers the entire research process, from the definition of the goals of the study to results presentation. In first place, it emphasizes the importance of setting clear objectives and defining appropriate evaluation criteria to measure service quality. Additionally, the need to design a clear and well-structured evaluation guide, along with different assessment scenarios reflecting real interaction situations with the company, is highlighted to ensure the relevance of the evaluations conducted. Recruitment and selection of mystery shoppers are also crucial aspects to consider. The ideal profiles, necessary requirements, and recommendations are provided to ensure objectivity and discretion among these evaluators. Information is provided regarding various tools for data collection and management, such as online forms and specialized software in the field. The importance of verifying the proper implementation of the evaluation guide and adherence to the established structure is emphasized. Finally, recommendations are given to enhance data analysis, aiming to identify areas for improvement and develop actionable recommendations. |
| publishDate |
2023 |
| dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2023-11-27T19:29:04Z |
| dc.date.available.none.fl_str_mv |
2023-11-27T19:29:04Z |
| dc.date.issued.fl_str_mv |
2023 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
| dc.type.other.none.fl_str_mv |
Trabajo de suficiencia profesional |
| format |
bachelorThesis |
| dc.identifier.citation.es_PE.fl_str_mv |
Turriate Plata, S. V. (2023). Caso de estudio: implementación de un programa de cliente incógnito como herramienta de mejora continua en la atención al cliente y calidad del servicio [Trabajo de suficiencia profesional para optar el título profesional de Licenciado en Marketing, Universidad de Lima]. Repositorio institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/19387 |
| dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/20.500.12724/19387 |
| identifier_str_mv |
Turriate Plata, S. V. (2023). Caso de estudio: implementación de un programa de cliente incógnito como herramienta de mejora continua en la atención al cliente y calidad del servicio [Trabajo de suficiencia profesional para optar el título profesional de Licenciado en Marketing, Universidad de Lima]. Repositorio institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/19387 |
| url |
https://hdl.handle.net/20.500.12724/19387 |
| dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.ispartof.fl_str_mv |
SUNEDU |
| dc.rights.*.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| dc.rights.uri.*.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima |
| dc.publisher.country.none.fl_str_mv |
PE |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Repositorio Institucional - Ulima Universidad de Lima reponame:ULIMA-Institucional instname:Universidad de Lima instacron:ULIMA |
| instname_str |
Universidad de Lima |
| instacron_str |
ULIMA |
| institution |
ULIMA |
| reponame_str |
ULIMA-Institucional |
| collection |
ULIMA-Institucional |
| bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/7/T018_72925080_T.pdf.jpg https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/9/FA_72925080.pdf.jpg https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/11/20123167%20TURRIATE%20PLATA%20%2c%20SANDRA%20VANESA.pdf.jpg https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/6/T018_72925080_T.pdf.txt https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/8/FA_72925080.pdf.txt https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/10/20123167%20TURRIATE%20PLATA%20%2c%20SANDRA%20VANESA.pdf.txt https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/1/T018_72925080_T.pdf https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/2/FA_72925080.pdf https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/3/20123167%20TURRIATE%20PLATA%20%2c%20SANDRA%20VANESA.pdf https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/4/license_rdf https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/5/license.txt |
| bitstream.checksum.fl_str_mv |
2b996444cec9ce551d657711501db767 00ae420187ebb225786053e5d1b3cc04 db79d8b6b52abf47037cac924f46c66b 0f662be1c42d76b4397cd55bb70b47fe 98c2ecdd8c5a857deb0863ca4b410329 4c7c2fb6568761c55f7be44f7e4590cf 51f5cf7c8e1e4426c226244c13842d5b b2e7b2837d4961d125bb32f847d6e321 d84834e3f402ccba23692bbcdf8654ac 5a4ffbc01f1b5eb70a835dac0d501661 8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33 |
| bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
| repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad de Lima |
| repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@ulima.edu.pe |
| _version_ |
1846612272667951104 |
| spelling |
Ríos Hauyón, María ElenaTurriate Plata, Sandra Vanesa2023-11-27T19:29:04Z2023-11-27T19:29:04Z2023Turriate Plata, S. V. (2023). Caso de estudio: implementación de un programa de cliente incógnito como herramienta de mejora continua en la atención al cliente y calidad del servicio [Trabajo de suficiencia profesional para optar el título profesional de Licenciado en Marketing, Universidad de Lima]. Repositorio institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/19387https://hdl.handle.net/20.500.12724/19387This case study outlines the key considerations for implementing a Mystery Shopping program to enhance service quality and customer experience across various industries. It covers the entire research process, from the definition of the goals of the study to results presentation. In first place, it emphasizes the importance of setting clear objectives and defining appropriate evaluation criteria to measure service quality. Additionally, the need to design a clear and well-structured evaluation guide, along with different assessment scenarios reflecting real interaction situations with the company, is highlighted to ensure the relevance of the evaluations conducted. Recruitment and selection of mystery shoppers are also crucial aspects to consider. The ideal profiles, necessary requirements, and recommendations are provided to ensure objectivity and discretion among these evaluators. Information is provided regarding various tools for data collection and management, such as online forms and specialized software in the field. The importance of verifying the proper implementation of the evaluation guide and adherence to the established structure is emphasized. Finally, recommendations are given to enhance data analysis, aiming to identify areas for improvement and develop actionable recommendations.El presente caso de estudio detalla los aspectos clave a tener en consideración para implementar un programa de cliente incógnito, con el objetivo de mejorar la calidad del servicio y la atención al cliente en diferentes industrias. Se aborda el flujo completo de la investigación, desde la definición de objetivos hasta la presentación de los resultados. En primer lugar, se enfatiza la importancia de establecer objetivos claros y definir los criterios de evaluación adecuados para medir la calidad del servicio. Además, se resalta la necesidad de diseñar una guía de evaluación clara y bien estructurada, junto a diferentes escenarios de evaluación que reflejen situaciones reales de interacción con la empresa, lo cual garantiza la relevancia de las evaluaciones a realizar. El reclutamiento y selección de los clientes incógnitos también es un aspecto crucial por considerar. Se mencionan los perfiles ideales, los requisitos necesarios y se proporcionan recomendaciones para asegurar la objetividad y la discreción de estos evaluadores. Se brinda información respecto a las diversas herramientas para la recolección y gestión de datos, como formularios en línea y softwares especializados en el rubro. Se destaca la importancia de verificar la correcta implementación de la guía de evaluación y el respeto a la estructura establecida. Finalmente, se brindan recomendaciones para realizar un mejor análisis de los datos con el objetivo de identificar áreas de mejora y elaborar recomendaciones accionables.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAEconomíahttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Caso de estudio: implementación de un programa de cliente incógnito como herramienta de mejora continua en la atención al cliente y calidad del servicioCase study: Implementation of a mystery shopping program as a tool for continuous improvement in customer service and service qualityinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalMarketingUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y EconómicasLicenciado en Marketinghttps://orcid.org/0000-0003-2175-48164006358341402672925080https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalCarrillo Guerrero, Ricardo CarlosRíos Hauyón, María ElenaDe La Piedra Vindrola, Sergio Edmundo Manuelhttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesional5205 -3.f19THUMBNAILT018_72925080_T.pdf.jpgT018_72925080_T.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11148https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/7/T018_72925080_T.pdf.jpg2b996444cec9ce551d657711501db767MD57FA_72925080.pdf.jpgFA_72925080.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg15975https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/9/FA_72925080.pdf.jpg00ae420187ebb225786053e5d1b3cc04MD5920123167 TURRIATE PLATA , SANDRA VANESA.pdf.jpg20123167 TURRIATE PLATA , SANDRA VANESA.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg17555https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/11/20123167%20TURRIATE%20PLATA%20%2c%20SANDRA%20VANESA.pdf.jpgdb79d8b6b52abf47037cac924f46c66bMD511TEXTT018_72925080_T.pdf.txtT018_72925080_T.pdf.txtExtracted texttext/plain85294https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/6/T018_72925080_T.pdf.txt0f662be1c42d76b4397cd55bb70b47feMD56FA_72925080.pdf.txtFA_72925080.pdf.txtExtracted texttext/plain2641https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/8/FA_72925080.pdf.txt98c2ecdd8c5a857deb0863ca4b410329MD5820123167 TURRIATE PLATA , SANDRA VANESA.pdf.txt20123167 TURRIATE PLATA , SANDRA VANESA.pdf.txtExtracted texttext/plain1862https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/10/20123167%20TURRIATE%20PLATA%20%2c%20SANDRA%20VANESA.pdf.txt4c7c2fb6568761c55f7be44f7e4590cfMD510ORIGINALT018_72925080_T.pdfT018_72925080_T.pdfTrabajoapplication/pdf531459https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/1/T018_72925080_T.pdf51f5cf7c8e1e4426c226244c13842d5bMD51FA_72925080.pdfFA_72925080.pdfAutorizaciónapplication/pdf214548https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/2/FA_72925080.pdfb2e7b2837d4961d125bb32f847d6e321MD5220123167 TURRIATE PLATA , SANDRA VANESA.pdf20123167 TURRIATE PLATA , SANDRA VANESA.pdfReporte de similitudapplication/pdf5468973https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/3/20123167%20TURRIATE%20PLATA%20%2c%20SANDRA%20VANESA.pdfd84834e3f402ccba23692bbcdf8654acMD53CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8914https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/4/license_rdf5a4ffbc01f1b5eb70a835dac0d501661MD54LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19387/5/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD5520.500.12724/19387oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/193872024-09-27 16:50:44.155Repositorio Universidad de Limarepositorio@ulima.edu.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 |
| score |
13.098973 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).