La percepción de una marca en inglés y su efecto en la decisión de compra: supermercado Tottus en el CC Jockey Plaza - Nature’s Heart

Descripción del Articulo

In the present research work, the relationship between the perception of clients in front of Nestlé's Nature's Heart brand, which has a name in English, and how this name in another language influences the client's purchase decision will be reviewed. . The study will focus on the cate...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Honderman Ubillus, Samantha, Mejia Estrada, Alexandra Giannina
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/18195
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/18195
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Trademarks
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description In the present research work, the relationship between the perception of clients in front of Nestlé's Nature's Heart brand, which has a name in English, and how this name in another language influences the client's purchase decision will be reviewed. . The study will focus on the category with the highest sales, vegetable drinks, and on buyers from 20 to 30 years of age from NSE A, B and C who attend Tottus at the Jockey Plaza Shopping Center. The extent to which product differentiation conditions the positioning of plant-based beverages in the consumer's mind will be explored. Likewise, it will be discovered if the perception of superior quality of the products comes from the English name of the brand. Finally, it will be defined if the perceived value is the most important benefit that guides the consumer's purchase decision.
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spelling Matto Cáceres, Alberto Enrique JesúsHonderman Ubillus, SamanthaMejia Estrada, Alexandra Giannina2023-05-17T16:29:38Z2023-05-17T16:29:38Z2023Honderman Ubillus, S. & Mejia Estrada, A. G. (2023). La percepción de una marca en inglés y su efecto en la decisión de compra: supermercado Tottus en el CC Jockey Plaza - Nature’s Heart [Tesis para optar el Título Profesional de Licenciado en Administración, Universidad de Lima]. Repositorio institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/18195https://hdl.handle.net/20.500.12724/18195In the present research work, the relationship between the perception of clients in front of Nestlé's Nature's Heart brand, which has a name in English, and how this name in another language influences the client's purchase decision will be reviewed. . The study will focus on the category with the highest sales, vegetable drinks, and on buyers from 20 to 30 years of age from NSE A, B and C who attend Tottus at the Jockey Plaza Shopping Center. The extent to which product differentiation conditions the positioning of plant-based beverages in the consumer's mind will be explored. Likewise, it will be discovered if the perception of superior quality of the products comes from the English name of the brand. Finally, it will be defined if the perceived value is the most important benefit that guides the consumer's purchase decision.En el presente trabajo de investigación se revisará la relación entre la percepción de los clientes frente a la marca Nature 's Heart de Nestlé, la cual tiene un nombre en inglés, y cómo este nombre en otro idioma influye en la decisión de compra del cliente. Se enfocará el estudio en la categoría con mayor venta, bebidas vegetales y en compradores de 20 a 30 años del NSE A, B y C que asistan a Tottus del Centro Comercial Jockey Plaza. Se ahondará en qué medida la diferenciación del producto condiciona el posicionamiento de las bebidas vegetales en la mente del consumidor. Así mismo, se descubrirá si la percepción de calidad superior de los productos viene por el lado del nombre en inglés de la marca. Finalmente, se definirá si el valor percibido es el beneficio más importante que guía la decisión de compra del consumidor.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMATrademarksConsumer behaviorSupermarketsConsumer satisfactionMarcas comercialesComportamiento del consumidorSupermercadosSatisfacción del clientehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04La percepción de una marca en inglés y su efecto en la decisión de compra: supermercado Tottus en el CC Jockey Plaza - Nature’s HeartThe perception of a brand in English and its effect on the purchase decision: Tottus Supermarket at Jockey Plaza Shopping center - Nature’s Heartinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTesisSUNEDUTítulo ProfesionalAdministraciónUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y Económicas.Licenciado en Administraciónhttps://orcid.org/0000-0002-1955-447182395844130167125157370449720https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalHuaynate Mato, Edwin DavidLeón-Gambetta Martin-Arranz, AlvaroMatto Cáceres, Alberto Enriquehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis5200 - 34.a115ORIGINALT018_71251573_T.pdfT018_71251573_T.pdfTesisapplication/pdf1215719https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18195/1/T018_71251573_T.pdf91044c48a5c6345e7af7c2c92eacef44MD51FA_71251573.pdfFA_71251573.pdfAutorizaciónapplication/pdf232235https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18195/2/FA_71251573.pdf7060d11c957c4bef9e9a7be2cff5e90cMD5220140625 HONDERMAN UBILLUS , SAMANTHA.pdf20140625 HONDERMAN UBILLUS , SAMANTHA.pdfReporte de similitudapplication/pdf9876764https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18195/3/20140625%20HONDERMAN%20UBILLUS%20%2c%20SAMANTHA.pdf8914a9617987f1a9b0e6ac85f04abb01MD53CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; 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