La influencia del marketing relacional en la lealtad de los 4 principales bancos del Perú en Lima Metropolitana

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The main objective of the investigation is to identify the influence of relationship marketing of the four main banks in Metropolitan Lima on the loyalty of their clients. The relational marketing model presented is based on the one proposed by the authors Morgan and Hunt, which lands on two dimensi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Guerra Angulo, Brenda Yasumi, Inga Gonzáles, Claudia
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/17439
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/17439
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Marketing relacional
Fidelización del cliente
Bancos
Relationship marketing
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Lima (Perú : Área Metropolitana)
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description The main objective of the investigation is to identify the influence of relationship marketing of the four main banks in Metropolitan Lima on the loyalty of their clients. The relational marketing model presented is based on the one proposed by the authors Morgan and Hunt, which lands on two dimensions: commitment and trust, analyzing how this influence consumer loyalty. The methodology is correlational. For the field work, surveys were applied to a sample of 385 people from 20 to 70 years from the SES. A and B, who reside in Metropolitan Lima and who personally own a product from the four main banks in Peru, in order to identify which aspects of the relationship management of the banks BCP, Interbank, Soctiabank and BBVA Continental influence in the loyalty of its users. The results showed that there is a direct relationship between the variables of relationship marketing and loyalty within the banking sector, thus verifying the hypothesis raised.
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spelling Matto Cáceres, Alberto Enrique JesúsGuerra Angulo, Brenda YasumiInga Gonzáles, Claudia2023-01-24T21:31:49Z2023-01-24T21:31:49Z2022Guerra Angulo, B. Y. & Inga Gonzales, C. (2022). La influencia del marketing relacional en la lealtad de los 4 principales bancos del Perú en Lima Metropolitana [Tesis para optar el Título Profesional de Licenciado en Marketing, Universidad de Lima]. Repositorio institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/17439https://hdl.handle.net/20.500.12724/17439The main objective of the investigation is to identify the influence of relationship marketing of the four main banks in Metropolitan Lima on the loyalty of their clients. The relational marketing model presented is based on the one proposed by the authors Morgan and Hunt, which lands on two dimensions: commitment and trust, analyzing how this influence consumer loyalty. The methodology is correlational. For the field work, surveys were applied to a sample of 385 people from 20 to 70 years from the SES. A and B, who reside in Metropolitan Lima and who personally own a product from the four main banks in Peru, in order to identify which aspects of the relationship management of the banks BCP, Interbank, Soctiabank and BBVA Continental influence in the loyalty of its users. The results showed that there is a direct relationship between the variables of relationship marketing and loyalty within the banking sector, thus verifying the hypothesis raised.El objetivo principal de esta investigación consiste en identificar la influencia del marketing relacional de los cuatro principales bancos de Lima Metropolitana en la lealtad de los sus clientes. El modelo de marketing relacional presentado se basa en el propuesto por los autores Morgan y Hunt, el cual aterriza en dos dimensiones: compromiso y confianza, analizando como estos influyen en la lealtad del consumidor. La metodología de la investigación es correlacional. Para el trabajo de campo, se aplicó encuestas a una muestra de 385 personas de 20 a 70 años de edad de los NSE. A y B, que residan en Lima Metropolitana y que posean a título personal algún producto de los cuatro principales bancos del Perú, con la finalidad de identificar qué aspectos de la gestión de la relación de los bancos BCP, Interbank, Scotiabank y BBVA Continental influyen en la lealtad de sus usuarios. Los resultados demostraron que existe relación de forma directa entre las variables marketing relacional y lealtad dentro del sector bancario, comprobando de esta manera la hipótesis planteada.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAMarketing relacionalFidelización del clienteBancosRelationship marketingCustomer loyalty programsBanks and bankingLima (Perú : Área Metropolitana)https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04La influencia del marketing relacional en la lealtad de los 4 principales bancos del Perú en Lima MetropolitanaThe influence of relational marketing in the consumer loyalty in the four main banks of Metropolitan Limainfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTesisSUNEDUTítulo ProfesionalMarketingUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y EconómicasLicenciado en Marketinghttps://orcid.org/0000-0002-1955-4471082395844140267515778670681967https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalChoy Chea, Julio MartinRamos Ramírez, Alfredo DavidMatto Cáceres, Alberto Enriquehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis5205 – 3.G.1OICC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8914https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17439/2/license_rdf5a4ffbc01f1b5eb70a835dac0d501661MD52ORIGINALT018_70681967_T.pdfT018_70681967_T.pdfTesisapplication/pdf1980419https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17439/1/T018_70681967_T.pdf99631f52ecf52be33bdf8a51cee0c6dbMD51FA_70681967.pdfFA_70681967.pdfAutorizaciónapplication/pdf125349https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17439/6/FA_70681967.pdfd2bf5ec3ed47b1e5f08f2d42dc9b4c6aMD5620170753 INGA GONZALEZ CLAUDIA.pdf20170753 INGA GONZALEZ CLAUDIA.pdfReporte de similitudapplication/pdf26839320https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17439/7/20170753%20INGA%20GONZALEZ%20CLAUDIA.pdf9154495193a161a50745754c272a83d9MD57TEXTT018_70681967_T.pdf.txtT018_70681967_T.pdf.txtExtracted texttext/plain201298https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17439/4/T018_70681967_T.pdf.txt64022a323f6622554a45a633e3d365b3MD54FA_70681967.pdf.txtFA_70681967.pdf.txtExtracted texttext/plain1646https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17439/8/FA_70681967.pdf.txt64df41b3f8edfac9a19e15ec70071f0aMD5820170753 INGA GONZALEZ CLAUDIA.pdf.txt20170753 INGA GONZALEZ CLAUDIA.pdf.txtExtracted texttext/plain616https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17439/10/20170753%20INGA%20GONZALEZ%20CLAUDIA.pdf.txtbf1995eac45d7e5e8239e52c561ed5fbMD510THUMBNAILT018_70681967_T.pdf.jpgT018_70681967_T.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11400https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17439/5/T018_70681967_T.pdf.jpg797259c6bea882a15c982c4e8d082e76MD55FA_70681967.pdf.jpgFA_70681967.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg15947https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17439/9/FA_70681967.pdf.jpgf918fa55485720047a34ea7ed62ad6eeMD5920170753 INGA GONZALEZ CLAUDIA.pdf.jpg20170753 INGA GONZALEZ CLAUDIA.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7891https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/17439/11/20170753%20INGA%20GONZALEZ%20CLAUDIA.pdf.jpg7a8b96a33f214193ca3b5bb5b7ff02bdMD511LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; 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