Manual de marca de “Sunmoon”, empresa de servicios de brand experience

Descripción del Articulo

This work consists of the creation of the brand manual that manages to transmit the brand's value proposition and generate a powerful and attractive identity of "Sunmoon", a consultancy dedicated to the development of comprehensive communication strategies that seek to improve the con...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Garmendia Mohanna, Alejandra Claudia, Herrera Huayta, Karla Pilar
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/19347
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/19347
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Marcas comerciales
Empresas de servicios
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Branding (Marketing)
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description This work consists of the creation of the brand manual that manages to transmit the brand's value proposition and generate a powerful and attractive identity of "Sunmoon", a consultancy dedicated to the development of comprehensive communication strategies that seek to improve the consumer's shopping experience. final, especially for companies and brands in the gastronomic sector in the Peruvian market. For the creation of the brand manual, which includes information about the brand, variants, visual style and applications as part of a brandbook, an investigation was carried out on the business and competition of the company. In addition, it is complemented with corporate tools such as: the website and the menu of services. These must generate trust, so a review of each one is made. Finally, the validations throughout the process are mentioned as well as the lessons learned from carrying out the work.
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For the creation of the brand manual, which includes information about the brand, variants, visual style and applications as part of a brandbook, an investigation was carried out on the business and competition of the company. In addition, it is complemented with corporate tools such as: the website and the menu of services. These must generate trust, so a review of each one is made. Finally, the validations throughout the process are mentioned as well as the lessons learned from carrying out the work.Este trabajo consiste en la creación de un manual de marca que logre transmitir la propuesta de valor de la marca y generar una identidad potente y atractiva de “Sunmoon”, consultora dedicada al desarrollo de estrategias de comunicación integrales que busquen mejorar la experiencia de compra del consumidor final, especialmente para empresas y marcas del rubro gastronómico en el mercado peruano. Para la creación del manual de marca, el cual incluye información sobre la marca, variantes, estilo visual y aplicaciones como parte de un brandbook, se realizó una investigación sobre el rubro y competencia de la empresa. Además, se complementa con herramientas corporativas tales como: la página web y la carta de servicios. Estas deben generar confianza por lo que se hace una reseña de cada una. Por último, se mencionan las validaciones a lo largo del proceso como también las lecciones aprendidas de la realización del trabajo.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAMarcas comercialesEmpresas de serviciosTrademarksBranding (Marketing)Service industrieshttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00Manual de marca de “Sunmoon”, empresa de servicios de brand experienceinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. 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