Digital technology in public education: One Laptop Per Child Programme in Peru

Descripción del Articulo

The study focuses on the perception by children, parents, teachers and principals of educational institutions of the three rural regions of Peru about the implementation of the One laptop per child programme. It identifi es basic economic, social and cultural defi ciencies within the population as a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Cano Correa, Ana María
Formato: capítulo de libro
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/7119
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/7119
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Education policy
Education, Rural
Educational technology
Política educativa
Educación rural
Tecnología educativa
Descripción
Sumario:The study focuses on the perception by children, parents, teachers and principals of educational institutions of the three rural regions of Peru about the implementation of the One laptop per child programme. It identifi es basic economic, social and cultural defi ciencies within the population as an obstacle to benefi t from the technological resource and points out the State’s inadequate administrative management. In conclusion, more democratic practices are needed with an emphasis on the pedagogical aspect in order to improve rural education in Peru.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).