Rebranding de la marca de cerveza artesanal “Maita”

Descripción del Articulo

Maita is a craft beer brand created in January 2021 by three university students. It is present on the social networks Instagram, Facebook and Tik Tok which are the sales channels. The rebranding process was carried out with the purpose of making the brand more attractive to connect with the target...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Santolalla Esteban, Silvia Ximena
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/19133
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description Maita is a craft beer brand created in January 2021 by three university students. It is present on the social networks Instagram, Facebook and Tik Tok which are the sales channels. The rebranding process was carried out with the purpose of making the brand more attractive to connect with the target audience and thus position it in the market. The procedure is understood from the constant feedback with the owners of the brand, consultancies and validations with experts from the Communication career. The main objective is to successfully create a new concept so that the brand maintains its creative base and integrate it into the visual identity. The materials made include the renewal of the logotype, typography, color palette, the label for the product and the creation of graphics for publications.
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spelling Acuña Pereda, Mario AndreSantolalla Esteban, Silvia Ximena2023-10-26T20:34:16Z2023-10-26T20:34:16Z2023Santolalla Esteban, S. X. (2023). Rebranding de la marca de cerveza artesanal “Maita” [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Comunicación, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/19133https://hdl.handle.net/20.500.12724/19133Maita is a craft beer brand created in January 2021 by three university students. It is present on the social networks Instagram, Facebook and Tik Tok which are the sales channels. The rebranding process was carried out with the purpose of making the brand more attractive to connect with the target audience and thus position it in the market. The procedure is understood from the constant feedback with the owners of the brand, consultancies and validations with experts from the Communication career. The main objective is to successfully create a new concept so that the brand maintains its creative base and integrate it into the visual identity. The materials made include the renewal of the logotype, typography, color palette, the label for the product and the creation of graphics for publications.Maita es una marca de cerveza artesanal creada en enero del 2021, por tres estudiantes universitarios. Se encuentra presente en las redes sociales Instagram, Facebook y Tik Tok las cuales son los canales de venta. El proceso de rebranding se realizó con el propósito de hacer la marca más atractiva para conectar con el público objetivo y así lograr posicionarla en el mercado. El procedimiento se comprende de la retroalimentación constante con los dueños de la marca, asesorías y validaciones con expertos de la carrera de Comunicación. El principal objetivo es crear satisfactoriamente un nuevo concepto para que la marca mantenga su base creativa e integrar este mismo a la identidad visual. Los materiales realizados en el manual de identidad incluyen la renovación del imagotipo, tipografía, paleta de colores, la etiqueta para el producto y la creación de gráficas para publicaciones e historias para las redes sociales.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAMarcas comercialesCervezaTrademarksBeerBranding (Marketing)https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00Rebranding de la marca de cerveza artesanal “Maita”“Maita” craft beer rebrandinginfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. 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