Análisis semiótico de la película Birdman (o la inesperada virtud de la ignorancia)

Descripción del Articulo

This thesis analyzes Alejandro González Iñárritu´s film Birdman (2014) employing elements of film narratology as well as the theorical premises of the tensive hipotesis, primarily the semiotic of the event formulated by Claude Zilberberg as a critical continuation of the greimasian structural projec...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Núñez Alberca, Alejandro
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/12811
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/12811
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Semiotics
Motion pictures
Film language
Semiótica
Cine
Lenguaje cinematográfico
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00
Descripción
Sumario:This thesis analyzes Alejandro González Iñárritu´s film Birdman (2014) employing elements of film narratology as well as the theorical premises of the tensive hipotesis, primarily the semiotic of the event formulated by Claude Zilberberg as a critical continuation of the greimasian structural project. We postulate that (1) the distribution of intensity in the single tracking shot, (2) the incorporation of the space outside of the frame, and (3) what we have called the point-of-view-game, the film creates a discourse in which these three elements are responsible for controlling the tensive modulations, capable of operating both in the narrative and the discursive levels.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).