Factores que influyen en el e-loyalty de los negocios "pure play"
Descripción del Articulo
Currently, consumers have a wide range of platforms to buy online, which is why it is increasingly difficult for companies to achieve customer loyalty. Different authors have carried out many studies over the years about loyalty, which today has evolved into the concept of digital loyalty. The Peruv...
Autor: | |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/19125 |
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Currently, consumers have a wide range of platforms to buy online, which is why it is increasingly difficult for companies to achieve customer loyalty. Different authors have carried out many studies over the years about loyalty, which today has evolved into the concept of digital loyalty. The Peruvian digital consumer has increased considerably in recent years, being boosted as a result of the pandemic caused by Covid 19. However, little research has been identified on e-loyalty and the model of pure plays retail in Peru. The present research seeks to confirm the findings that have been obtained internationally about the factors that affect digital loyalty such as the quality of service, digital trust, the cost of change and the perceived risk, focusing on the current Peruvian market and serving as a big basis for the discovery of future findings and researches that take the subject in greater depth of consumer loyaty in Pure Plays. |
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Rodríguez Román, Patricia MercedesAlcoser Kok, Sebastian Stefano2023-10-26T16:42:55Z2023-10-26T16:42:55Z2023Alcoser Kok, S. S. & Casalino Piñeiro, M. (2023). Factores que influyen en el e-loyalty de los negocios "pure play" [Tesis para optar el título profesional de Licenciado en Marketing, Universidad de Lima]. Repositorio institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/19125https://hdl.handle.net/20.500.12724/19125Currently, consumers have a wide range of platforms to buy online, which is why it is increasingly difficult for companies to achieve customer loyalty. Different authors have carried out many studies over the years about loyalty, which today has evolved into the concept of digital loyalty. The Peruvian digital consumer has increased considerably in recent years, being boosted as a result of the pandemic caused by Covid 19. However, little research has been identified on e-loyalty and the model of pure plays retail in Peru. The present research seeks to confirm the findings that have been obtained internationally about the factors that affect digital loyalty such as the quality of service, digital trust, the cost of change and the perceived risk, focusing on the current Peruvian market and serving as a big basis for the discovery of future findings and researches that take the subject in greater depth of consumer loyaty in Pure Plays.Actualmente, los consumidores cuentan con una amplia oferta de plataformas para comprar de manera online por lo que cada vez es más difícil para las empresas alcanzar la lealtad de sus clientes. Diferentes autores han realizado muchos estudios a lo largo de los años acerca de la lealtad, la cual hoy en día ha evolucionado al concepto de lealtad digital. La base de consumidores peruanos digitales ha incrementado considerablemente en los últimos años, viéndose impulsada aún más como consecuencia de la pandemia provocada por el Covid 19. Sin embargo, al día de hoy se identifica la escasa investigación acerca del e-loyalty y el modelo de pure plays retail en el Perú. En la presente investigación se busca confirmar los hallazgos que se han obtenido de manera internacional acerca de los factores que afectan a la lealtad digital como lo son la calidad del servicio, la confianza digital, el costo de cambio y el riesgo percibido enfocándose en el mercado peruano actual en el sector de los negocios pure plays, de manera que sirva como base para el descubrimiento de futuros hallazgos acerca de la lealtad de los usuarios en las pure plays.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAComercio electrónicoFidelización del clienteCustomer loyaltyElectronic commercehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Factores que influyen en el e-loyalty de los negocios "pure play"Factors influencing the e-loyalty of "pure play" businessesinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTesisSUNEDUTítulo ProfesionalMarketingUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y EconómicasLicenciado en Marketinghttps://orcid.org/0000-0001-9529-32100939088341402671618432https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalChoy Chea, Julio MartinMory Saravia, Christians ManuelRodriguez Román, Patricia Mercedeshttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis5205 - 3.f1OITEXTT018_71618432_T.pdf.txtT018_71618432_T.pdf.txtExtracted texttext/plain125632https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19125/6/T018_71618432_T.pdf.txt1dda9f959fe65aa7d218025e386ef8adMD56FA_71618432.pdf.txtFA_71618432.pdf.txtExtracted texttext/plain2638https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19125/8/FA_71618432.pdf.txt334eed676b293c2b07cfef62f4fbe761MD5820161755 ALCOSER KOK , SEBASTIAN STEFANO.pdf.txt20161755 ALCOSER KOK , SEBASTIAN STEFANO.pdf.txtExtracted texttext/plain3426https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19125/10/20161755%20ALCOSER%20KOK%20%2c%20SEBASTIAN%20STEFANO.pdf.txtf3468e3e2b66efe51c8a9d6655464344MD510THUMBNAILT018_71618432_T.pdf.jpgT018_71618432_T.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg10468https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19125/7/T018_71618432_T.pdf.jpgd361d3bb50efba4c3952c40905cc3b1aMD57FA_71618432.pdf.jpgFA_71618432.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg16503https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19125/9/FA_71618432.pdf.jpge51b7270350d117dd6d39c7d46b261f8MD5920161755 ALCOSER KOK , SEBASTIAN STEFANO.pdf.jpg20161755 ALCOSER KOK , SEBASTIAN STEFANO.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11413https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19125/11/20161755%20ALCOSER%20KOK%20%2c%20SEBASTIAN%20STEFANO.pdf.jpg1b21fddb38ab0d4acdae748fc8127e6eMD511CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; 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