Monitoring mental health of college students using smartphones
Descripción del Articulo
A better understanding of an individual’s smartphone use can help researchers to improve methods for early detection, evaluation, and intervention of anxiety disorders. For this reason, we present an exploratory study of behavioral markers extracted from smartphone data. We examine fine-grained beha...
Autor: | |
---|---|
Formato: | objeto de conferencia |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/8742 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12724/8742 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Sistemas lineales Smartphones Trastornos de ansiedad Estudiantes universitarios Linear systems Anxiety disorders University students Ingeniería de sistemas / Diseño y métodos http://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04 |
Sumario: | A better understanding of an individual’s smartphone use can help researchers to improve methods for early detection, evaluation, and intervention of anxiety disorders. For this reason, we present an exploratory study of behavioral markers extracted from smartphone data. We examine fine-grained behaviors before and after smartphone communication events across social anxiety levels. To discover behavioral markers, we model the smartphone as a linear dynamical system with the accelerometer data as output. In a two-week study of 52 college students, we find substantially different behavioral markers prior to and after outgoing phone calls when comparing individuals with high and low social anxiety. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).