Simulación del tráfico en una vía expresa y análisis estadístico de los resultados

Descripción del Articulo

The increasing number of vehicles produces serious bottlenecks problems in urban areas; this situation generates questions about the variables control methods of interest in this problem. The study case presents an approach to the topic and is based on a hypothetical scenario (expressway), which it...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Torres Vega, Pedro Jesús
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/2624
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/2624
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Trafico urbano
Procesos estocásticos
Simulación por computadora
Urban traffic
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description The increasing number of vehicles produces serious bottlenecks problems in urban areas; this situation generates questions about the variables control methods of interest in this problem. The study case presents an approach to the topic and is based on a hypothetical scenario (expressway), which it models and simulates with a microscopic approach, considering the individual movement of vehicles. It presents a methodology to perform the statistical analysis of the simulation results.
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