Caso de estudio: exportación de saborizante natural a base de aguaje para el mercado chileno

Descripción del Articulo

This paper presents the business proposal for the export of a natural flavoring based on aguaje to the Chilean market. First, we have the current trends in the consumption of products with exotic flavors. Second, we have a constant search for new alternatives for healthy products. Finally, consumer...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Encalada Augusto, Carlos Enrique
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/11279
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/11279
http://doi.org/10.26439/ulima.tesis/11279
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Saborizantes
Saborizantes naturales
Aditivos alimentarios
Exportación
Flavourings
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Food additives
Exportation
Chile
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description This paper presents the business proposal for the export of a natural flavoring based on aguaje to the Chilean market. First, we have the current trends in the consumption of products with exotic flavors. Second, we have a constant search for new alternatives for healthy products. Finally, consumer awareness of acquiring natural and nutritious products. The flavoring will be exported through distributors that import natural products with an exotic flavor. The first chapter describes the profile of the country of destination, relevant political, socio-economic, cultural, technological and environmental aspects, as well as consumer analysis and demand projection in Chile. Likewise, the key market dimensions, the market access requirements and the matrix of the competitive profile are detailed. In the second chapter, the commercial strategies for entering the market to achieve the proposed objectives are presented, highlighting the quality of the product, the competitive price, the distribution channel to work, as well as the promotional strategy that is largely linked to the different commercial promotion activities (fairs, business conferences, among others). Therefore, based on the methodologies applied, it is concluded that Chile is an attractive market for the proposed plan that will not only allow to positionate the product, but also to make it more competitive.
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The first chapter describes the profile of the country of destination, relevant political, socio-economic, cultural, technological and environmental aspects, as well as consumer analysis and demand projection in Chile. Likewise, the key market dimensions, the market access requirements and the matrix of the competitive profile are detailed. In the second chapter, the commercial strategies for entering the market to achieve the proposed objectives are presented, highlighting the quality of the product, the competitive price, the distribution channel to work, as well as the promotional strategy that is largely linked to the different commercial promotion activities (fairs, business conferences, among others). Therefore, based on the methodologies applied, it is concluded that Chile is an attractive market for the proposed plan that will not only allow to positionate the product, but also to make it more competitive.En este trabajo se presenta la propuesta de negocio de exportación de un saborizante natural a base de aguaje hacia el mercado chileno. En primer lugar, tenemos las tendencias actuales de consumir productos con sabores exóticos. En segundo lugar, tenemos una constante búsqueda de nuevas alternativas de productos saludables. Finalmente, la concientización de los consumidores por adquirir productos naturales y nutritivos. La exportación del saborizante será a través de distribuidores que realizan importación de productos naturales y con sabor exótico. En el primer capítulo se describe el perfil del país de destino, aspectos políticos, socioeconómicos, culturales, tecnológicos y ambientales relevantes, así como el análisis del consumidor y proyección de la demanda en Chile. Asimismo, se detallan las dimensiones claves de mercado, los requisitos de acceso al mercado y la matriz del perfil competitivo. En el segundo capítulo, se presentan las estrategias comerciales de entrada al mercado para lograr los objetivos propuestos, resaltando la calidad del producto, el precio competitivo, el canal de distribución a trabajar, así como la estrategia promocional que en gran parte está ligada a las diferentes actividades de promoción comercial (ferias, ruedas de negocio, entre otras). Por lo tanto, en base a las metodologías aplicadas se concluye que Chile es un mercado atractivo para el plan propuesto que permitirá no solo posicionar el producto, sino también hacerlo más competitivo.Trabajo de suficiencia profesionalapplication/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMASaborizantesSaborizantes naturalesAditivos alimentariosExportaciónFlavouringsNatural flavouringsFood additivesExportationChilehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Caso de estudio: exportación de saborizante natural a base de aguaje para el mercado chilenoCase of study: export of natural aguaje flavor to Chile marketinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalNegocios InternacionalesUniversidad de Lima. Escuela Universitaria de Negocios. Facultad de Administración. Carrera de Negocios InternacionalesLicenciado en Negocios Internacionaleshttps://orcid.org/0000-0001-6830-2994824290141611647444800https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalhttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesionalOIORIGINALEncalada_Augusto_Carlos_Enrique.pdfEncalada_Augusto_Carlos_Enrique.pdfTrabajoapplication/pdf880098https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11279/1/Encalada_Augusto_Carlos_Enrique.pdf439837d0cd1038f77b2b9204afc03b34MD51THUMBNAILEncalada_Augusto_Carlos_Enrique.pdf.jpgEncalada_Augusto_Carlos_Enrique.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11453https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11279/5/Encalada_Augusto_Carlos_Enrique.pdf.jpg5dbd5f8a4a10793e5e3656c2da76e335MD55LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11279/3/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD53TEXTEncalada_Augusto_Carlos_Enrique.pdf.txtEncalada_Augusto_Carlos_Enrique.pdf.txtExtracted texttext/plain97950https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11279/4/Encalada_Augusto_Carlos_Enrique.pdf.txt051e2f0ad23431240008a64b27c58039MD54CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-81037https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/11279/2/license_rdf8fc46f5e71650fd7adee84a69b9163c2MD5220.500.12724/11279oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/112792025-04-16 13:48:50.215Repositorio Universidad de Limarepositorio@ulima.edu.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