Reflexiones sobre la complejidad del quehacer antropológico, nuestra posicionalidad, y subjetividades en la frontera (EEUU-México)

Descripción del Articulo

In this article, we present our experiences as researchers - activists, who have analyzed the US - Mexico border through our ethnographies. We will present reflections about our positionalities and subjectivities as activists, teachers, scholars, and residents of this border region. We conduct two d...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: De la Piedra, María Teresa, Méndez, Zulema Y.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/136445
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/anthropologica/article/view/19190/20443
https://doi.org/10.18800/anthropologica.201802.001
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Etnografía
Autoetnografía
Activismo
Frontra EEUU-México
Ethnography
Analityc auto ethnography
Activism
US-Mexico border
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.04.03
Descripción
Sumario:In this article, we present our experiences as researchers - activists, who have analyzed the US - Mexico border through our ethnographies. We will present reflections about our positionalities and subjectivities as activists, teachers, scholars, and residents of this border region. We conduct two different ways of activist research that we call 1) activist ethnography in the classroom, and 2) activist ethnography on the streets. We discuss the characteristics of eachone of these forms of activist research, the commonalities and differencesof both ways. We present our findings involving our own autobiographies and a theoretical analysis drawing from other activist - researchers who also use ethnography for research and activism.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).