Educando a los escolares en Ciencias mediante la Metodología de la Indagación

Descripción del Articulo

Education issues in Latin American schools, particularly innatural sciences subjects at Primary and Secondary schoollevel, have caused the need to redefine traditional teachingmethods. Among other methodologies, it is expected that theInquiry-Based Science Education (ISBE) will favour attitudesprope...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Kong Moreno, Maynard J.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2006
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/99545
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/quimica/article/view/2623/2570
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Enseñanza de la Química
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#1.04.00
Descripción
Sumario:Education issues in Latin American schools, particularly innatural sciences subjects at Primary and Secondary schoollevel, have caused the need to redefine traditional teachingmethods. Among other methodologies, it is expected that theInquiry-Based Science Education (ISBE) will favour attitudesproperly of critical and scientific thinking in students, whichis quite important for the scientific and technologicaldevelopment of the countries of this region.Experiences on how this inquiry process takes place inschool sessions, the principles of this methodology, difficultieson its application and the requirements to draw guidelines fora strategic plan, its execution, development and evaluation inour country, are shown next.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).