Resistencia y emancipación del “nuevo espectador” en el régimen estético del sentir impersonal

Descripción del Articulo

This paper seeks to establish connections between the diagnoses of art in society by Benjamin, Rancière, and Perniola in order to understand the contemporary aesthetic crisis characterized as a regime of impersonal feeling. To this end, it is intended to clarify Benjamin’s concept of aura and to est...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Milla, Saraí
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/193846
Enlace del recurso:https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/estudiosdefilosofia/article/view/26253/24664
https://doi.org/10.18800/estudiosdefilosofia.202201.006
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Aesthetics
Politics
Aura
Emancipation
Spectator
Estética
Política
Emancipación
Espectador
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.03.01
Descripción
Sumario:This paper seeks to establish connections between the diagnoses of art in society by Benjamin, Rancière, and Perniola in order to understand the contemporary aesthetic crisis characterized as a regime of impersonal feeling. To this end, it is intended to clarify Benjamin’s concept of aura and to establish a connection with art and politics that will be amplified with Rancière. The article will address the causes of the lack of autonomy in contemporary aesthetics, pointed by Perniola, to discuss in what way the emancipation of the spectator is possible by playing with the emptiness, the unspeakable, or the shadow of art.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).