La enseñanza del derecho frente al pasado de sus estudiantes
Descripción del Articulo
In this paper we conduct a qualitative analysis of law students’ experiences with authorities when they were high school students. Through a psychoanalytical framework, we seek to understand the relational dynamics underlying those experiences and their possible impact in the construction of the law...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Repositorio: | PUCP-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/175825 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/22116/21470 http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/22116/22334 https://doi.org/10.18800/derechopucp.202001.013 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Enseñanza del derecho Educación legal Ser regulatorio Ethos regulatorio Dinámica relacional Regulación Formación por competencias Psicoanálisis Ética Currículo oculto https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.01 |
| Sumario: | In this paper we conduct a qualitative analysis of law students’ experiences with authorities when they were high school students. Through a psychoanalytical framework, we seek to understand the relational dynamics underlying those experiences and their possible impact in the construction of the law students’ «regulatory self», that is, in the way they live within regulatory systems. Then we explore the different manners in which that past could be present in the way law students live legal education and then their profession. Finally, we suggest diverse attitudes that law schools’ authorities, professors and students can develop in order to avoid authoritarian relational dynamics and to construct a «regulatory ethos» which can contribute to the growth of students’ «regulatory self». |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).