Competencias socioafectivas vinculadas al trabajo en equipo
Descripción del Articulo
The purpose of this article is to identify socio-affective competencies linked to teamwork that are mobilized in the resolution of problem situations in the Mathematics curriculum. The study was conducted using a qualitative case study approach. The participants were 22 high school students from a p...
| Autores: | , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2025 |
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Repositorio: | PUCP-Institucional |
| Lenguaje: | portugués |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/205001 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/32207/28067 http://hdl.handle.net/20.500.14657/205001 https://doi.org/10.18800/educacion.202502.A005 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Socio-affective competencies Teamwork High school students Mathematics Competencias socioafectivas Trabajo en equipo Estudiantes de secundaria Matemáticas Competências socioafetivas Trabalho em equipe Estudantes do ensino médio Matemática https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00 |
| Sumario: | The purpose of this article is to identify socio-affective competencies linked to teamwork that are mobilized in the resolution of problem situations in the Mathematics curriculum. The study was conducted using a qualitative case study approach. The participants were 22 high school students from a public school in southern Brazil. Data were collected through the following instruments: the Competency Wheel, a socio-affective competencies questionnaire, a written teamwork report, and the teacher’s logbook. The results indicate that the socio-affective competencies openness to new experiences and empathy emerged in most teams. In addition, affective bonds and affinity were the main criteria influencing the selection of team members. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).