La retroalimentación en la escritura universitaria en pandemia. El caso de estudiantes ingresantes a carreras de ciencias médicas en Chile
Descripción del Articulo
Amid the global COVID-19 pandemic, many countries, including Chile, implemented extensive lockdown measures, prompting universities to shift to remote teaching. While there has been substantial research on feedback in online education, few studies have considered the unique challenges posed by the p...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | PUCP-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/199345 |
Enlace del recurso: | https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/28599/26340 https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/199345 https://doi.org/10.18800/educacion.202401.A001 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Writing Undergraduate students Health sciences Pandemic Online learning Escrita Estudantes universitários Ciências da saúde Pandemia Aprendizado online Escritura Estudiante universitario Ciencias médicas Aprendizaje en línea https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00 |
Sumario: | Amid the global COVID-19 pandemic, many countries, including Chile, implemented extensive lockdown measures, prompting universities to shift to remote teaching. While there has been substantial research on feedback in online education, few studies have considered the unique challenges posed by the pandemic. This research investigates the provision of feedback on university-level writing assignments for students pursuing medical sciences degrees during this unprecedented period. Using a quantitative approach, the study involved 341 university students who completed a self-administered questionnaire. The analysis of the results revealed several key findings: a) feedback processes had an effective initial phase, b) educators were less likely to provide feedback during intermediate stages, and c) feedback primarily focused on lexical-grammatical aspects, mirroring traditional face-to-face contexts. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).