La enseñanza, el aprendizaje y el conocimiento científico desde la perspectiva de futuros profesores de Ciencias Naturales
Descripción del Articulo
This article presents an investigation developed in the context of initial teacher training in Natural Sciences, from a qualitative perspective, with the aim of identifying social representations related to teaching, learning, and scientific knowledge, in order to analyze and compare them. We worked...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | PUCP-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/186832 |
Enlace del recurso: | https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/25014/23736 https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/186832 https://doi.org/10.18800/educacion.202201.009 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Learning Teaching Scientific knowledge Social representation Natural Sciences Aprendizaje Enseñanza Conocimiento científico Representación social Ciencias Naturales Aprendizagem Ensino Conhecimento científico representação social Ciências Naturais https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00 |
Sumario: | This article presents an investigation developed in the context of initial teacher training in Natural Sciences, from a qualitative perspective, with the aim of identifying social representations related to teaching, learning, and scientific knowledge, in order to analyze and compare them. We worked with two cohorts of teacher students in the subject of pedagogical training. An evocation and hierarchization technique and a technique with images were used to identify the representations. The results show different representations in each cohort, with some common characteristics in relation to the subjects and specific scientific knowledge. They also show the need to encourage instances of reflection to help train teachers capable of overcoming their own limitations and who are critical of their own task. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).