Habilidades sociales educativas de los padres de niños con TEA: caracterización y relación con las habilidades sociales de los niños
Descripción del Articulo
This study aimed to characterize the repertoire of educational social skills of parents of children with Autism Spectrum Disorder and to relate it to their children’s social skills. 62 parents /caregivers of children between 3 and 12 years old attended in Specialized Rehabilitation Services of a mic...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | PUCP-Institucional |
Lenguaje: | portugués |
OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/194692 |
Enlace del recurso: | https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/27064/25347 https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/194692 https://doi.org/10.18800/psico.202302.001 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Autism Spectrum Disorder Children Social skills Educational social skills Parents Trouble du Spectre Autistique Enfants Compétences sociales éducatives Transtorno do Espectro Autista Crianças Habilidades sociais Habilidades sociais educativas Pais Trastorno del Espectro Autista Niños Habilidades sociales Habilidades sociales educativas Padres https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00 |
Sumario: | This study aimed to characterize the repertoire of educational social skills of parents of children with Autism Spectrum Disorder and to relate it to their children’s social skills. 62 parents /caregivers of children between 3 and 12 years old attended in Specialized Rehabilitation Services of a micro-region in Zona da Mata /Minas Gerais, Brazil participated. The Social Educational Skills Inventory (IHSE-Del Prette) and the Brazilian version of Social Skills Inventory, Behavior Problems and Academic Competence of Children (SSRS) were used. A positive correlation was obtained between the general scores of the two instruments and most factors. The parents’ ability to talk /dialogue proved to be strong predictors of children’s social skills. The implications of the results for interventions with parents of children with autism are discussed. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).