Relación entre el rendimiento en los procesos cognitivos de la lectura y el nivel de comprensión lectora en niños y niñas de tercer grado de educación primaria de un colegio de Lima Metropolitana
Descripción del Articulo
The purpose of the following investigation had as objective to determine the correlation between performance in cognitive reading processes and the reading comprehension level in boys and girls of third grade of primary education at a private school in Metropolitan Lima. The sample consisted of 66 s...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Peruana Cayetano Heredia |
Repositorio: | UPCH-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.upch.edu.pe:20.500.12866/8986 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12866/8986 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Procesos Cognitivos de la Lectura Comprensión Lectora Tercer Grado de Primaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00 https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The purpose of the following investigation had as objective to determine the correlation between performance in cognitive reading processes and the reading comprehension level in boys and girls of third grade of primary education at a private school in Metropolitan Lima. The sample consisted of 66 students, whose ages ranged between 8 and 9 years, belonging to a private school in Lima. It was used a descriptive-correlational design and a non-probabilistic type of sampling. The instruments used were the Cognitive Assessment Battery for Reading and Writing (BECOLE Elementary Level) and the Linguistic Complexity Reading Comprehension Test for the third grade of primary form A (CLP 3 - A). The result was a positive, moderately intense and statistically significant relationship was found between performance in cognitive reading processes and the level of reading comprehension in boys and girls of third grade of primary education at a private school in Metropolitan Lima. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).